HFT Brokers pisze:Drodzy Forowicze,
w dniu wczorajszym Użytkownik o nicku „szmer” przedstawił szereg nieprawdziwych, niezgodnych ze stanem faktycznym i tym samym godzących w dobre imię HFT Brokers opinii.
Ze względu konieczność dochowania tajemnicy zawodowej w relacjach Klient – HFT Brokers, nie możemy w żaden sposób odnieść się publicznie do formułowanych opinii, poza stwierdzeniem, że mają one charakter jedynie subiektywnych odczuć nieznajdujących pokrycia w stanie faktycznym.
Oswiadczam, ze przedstawione przeze mnie informacje w usunietym poscie sa zgodne ze stanem faktycznym i nie sa subiektywna ocena, niestety dowodow nie moge zamiescic, bo sa nimi np. rozmowy nagrane zarowno przeze mnie jak i HFT brokers, gdzie pracownik wprowadza mnie w blad odnosnie zmiany dziwgni na moim rachunku co narazilo mnie na wymierne szkody finansowe.
HFT Brokers pisze:„HFT Brokers zastrzega sobie prawo stosowania progresywnych stawek Depozytu Zabezpieczającego, których zastosowanie jest uzależnione od wartości Bieżącego Salda Rejestru Operacyjnego (Equity)
z zastrzeżeniem, że zastosowanie nowej stawki Depozytu Zabezpieczającego może spowodować spadek Poziomu Zabezpieczenia (Margin Level) poniżej wartości 30%. Progi stawek Depozytu Zabezpieczającego uzależnionych od wartości Bieżącego Salda Rejestru Operacyjnego (Equity) określa Tabela Depozytów Zabezpieczających.” (
http://www.hftbrokers.pl/wp-content/upl ... rokers.pdf )
Stawki depozytów Zabezpieczających określone są w Tabeli Depozytów
http://www.hftbrokers.pl/wp-content/upl ... ow-PLN.pdf
Każda zmiana stawki depozytu zabezpieczającego odbywa się zgodnie ze standardem panującym na rynku brokerów oferujących system Meta Trader. Ponieważ system ten nie daje możliwości „automatycznej” zmiany depozytu, to wymaga ona każdorazowej i osobistej zmiany przez Pracownika HFT Brokers. Zgodnie z naszymi standardami, na bieżąco monitorujemy stany rachunków naszych Klientów i każda zmiana depozytu przeprowadzana jest indywidualnie. W związku z tym w HFT Brokers nie ma stałych i z góry określonych pór zmiany depozytów – są one uzależnione od aktualnej sytuacji na rachunkach Klientów i mogą się odbywać nawet kilka razy dziennie. Jakakolwiek automatyzacja tego procesu działałaby na niekorzyść Klientów HFT Brokers, bo pozbawiłaby Klienta możliwości zareagowania na zmianę depozytu (więcej o tym jak ważne jest umożliwienie Klientowi podjęcie najlepszych dla niego działań piszemy w dalszej części postu).
Czy HFT brokers w swoim regulaminie ma informacje o tym,ze dzwignia nie bedzie zmieniana automatycznie i , zeby jej zmiane zobaczyc nalezy restartowac platforme? i jak Klient mialby sie domyslac, ze to juz ten moment?
W rozmowie teleofnicznej pracownicy po odrkyciu przeze mnie ,ze zmiana ta jest niewidoczna powiedzili mi,ze zmieniaja ja tylko dwa razy dziennie w godzinach popoludniowych i pod wieczor, czyli jesli ktos np. liczyl na to,ze w nocy np. dzwignia po spadku np. salda ponizej 5000 pln zmieni, sie na 1:500 z 1:200 nie doczekal sie i mial zamkniete pozycje. w dzien zreszta to samo.
Pracownik HFT brokers obiecal mi,ze tak jak wyzej jest napisane kazdoroazowo przed zmiana dzwigni bedzie dzwonil do mnie ''specjlanie'', oczywiscie bylo odwrotnie, kiedy przypadkiem udalo mi sie zauwazyc ,ze taka zmina nastpaila, a na moje pytanie czemu nikt nie zadzwonil padala odpowiedz , ze oni nie maja takiego obowiazku !!
A po moim telefonie tego pechowego dnia na pytanie czy beda zmieniac dzwignie czy nie dwa razy pracownik odpowiedzial,ze nie po czym i tak zmienil.
HFT Brokers pisze:Oczywiście podwyższenie depozytu powoduje, że nowy wyższy depozyt dla już otwartych pozycji wpływa na obniżenie wskaźnika Margin Level. Dlatego każde podwyższenie stawki depozytu w HFT Brokers poprzedzone jest analizą stanu rachunku Klienta i za każdym razem, gdy zmiana depozytu mogłaby spowodować obniżenie Margin Level do poziomu około 100% i poniżej nasi Pracownicy zawsze kontaktują się z Klientem z informacją o planowanej zmianie. Każda taka rozmowa z Klientem ma na celu poinformowanie go o tym, że saldo rachunku przekroczyło kolejny próg określony w Tabeli Depozytów i planujemy zmianę stawki depozytu, co może spowodować spadek Margin Level poniżej 100%. Podczas takiej rozmowy za każdym razem prosimy Klienta o podjęcie decyzji: czy Klient dopłaci dodatkowe środki po zastosowaniu zmiany (w celu podwyższenia wskaźnika Margin Level), czy Klient zdecyduje się na zredukowanie swojej ekspozycji, lub upewnienie się, że Klient ma świadomość, że brak dodatkowej wpłaty lub brak zamknięcia wybranej pozycji spowoduje obniżenie Margin Level poniżej 100%.
To sa tylko pobozne zyczenia, poniewaz po wprowadzeniu mnie w blad przez pracownika po moim telefonie i zapewnieniu,ze dzwignia i depozyt nie zostana zmienione na moim rachunku , a zostaly jednak zmienione i zostalo to zauwazone przeze mnie przez przydadek, po telefonie kolejnym skoro jak juz pracownik stwierdzil '' musial sie pomylic'', z prosba o przyworcenie poprzedniej dzwigni 1:200 tak by moc podjac decyzje zgodne z moimi wczesniejszymi zalozeniami, niestety obiecal , ze dowie sie czy moze tak zrobic,ale juz nigdy nie oddzwonil. Takze historie o kazdorazowym proszeniu Klienta o pedjecie decyzji mijaja sie z prawda. Dowody w tym wypadku to tez rozmowy teleofniczne i prt. screeny sprzed zmiany dzwigni i po przypadkowym zobaczeniu po zmianie.
HFT Brokers pisze:Często zdarza się tak, że nasi Klienci proszą o dodatkowy czas na reakcję i na możliwość zasilenia rachunku – w takich sytuacjach zawsze postępujemy w najlepszym interesie Klienta, dając czas na reakcję. Dlatego właśnie sam proces zmiany depozytu nie odbywa się „z automatu” i zakłada stały kontakt z Klientem. Automatyczna zmiana depozytu, bez dodatkowej analizy sytuacji na rachunku Klienta, powodowałaby niekontrolowane spadki wartości Margin Level, a w skrajnych sytuacjach nawet zamknięcie pozycji mechanizmem Stop Out.
Tu jak wyzej mi sie zdarzylo o to poprosic mimo ewidentnego wprowadzenia mnie w blad przez pracownika HFT i czasu na reakcje nie dano mi jakos.
Zmiana z automatu lub zgodna z tabela depozytow wyeliminowalaby domysly i raczej sprawilaby, ze zasady zmiany dzwigni bylyby jasne i przejrzyste , bez pola do manipulacji ,a takze Klient moglby byc spokojny np. w nocy lub pod nieobecnosc przy platformie, jesli mial taki styl gry, ze korzystal ze zmiennej dzwigni i jej dobrodziejstw, moglby byc pewny, ze jesli sadlo spadnie ponizej wymaganego rejestru do zwiekszenia lewara, ze jego poziom zabezpieczen zwiekszy sie dwukrotnie, a nie ze zaliczy stop out.
HFT Brokers pisze:
Podsumowując, bardzo nam zależy na bezpieczeństwie środków i inwestycji naszych Klientów, dlatego każda operacja na rachunku Klienta – w szczególności związana ze zmianą depozytu powodująca spadek Margin Level poniżej 100% - odbywa się po indywidualnej ocenie każdego z rachunków i w kontakcie z Klientem.
Podsumowujac ja mam nieco inne doswiadczenie i raczej nikomu z HFT nie zalezalo na bezpieczenstwie moich srodkow, jesli na moje wyrazne pytanie czy zmiana dzwigni bedzie przeprowadzona dwukrotnie zapewnil mnie , ze nie a i tak to zrobil narazajac mnie na szkode.
Dodatkowo ust. 8.34 Regulaminu:
8.34. HFT Brokers na bieżąco w Systemie Transakcyjnym
udostępnia swoim Klientom możliwość podglądu wszelkich
danych i operacji wykonywanych na Rachunku CFD
i Rachunku Pieniężnym Klienta, w tym dostępnych środków
pieniężnych, związanych z dokonywaniem przez Klienta
Transakcji na Kontraktach Różnic Kursowych (CFD).
Co nie jest zgodne ze stanem faktycznym, bo jak sami przedstawiciele , a nie zaraz zaraz nikt chyba nie odpowiedzial na pytanie czy zmiana jest widoczna dla Klienta, a odpowiedz brzmi, niestety nie jest.
Mam nadzieje,ze nic w moich wypowiedziach nie naruszylo po raz kolejny dobrego imienia HFT brokers,a forumowicze sami wyciogna wnioski.