Należałoby wykazać, że inni brokerzy mieli w tym czasie notowania, bo są tacy co mieliprzemolb pisze:Szanowny Panie,
W odpowiedzi na przesłaną reklamację pragniemy na wstępie zauważyć, że sytuacja, kt�ra miała miejsce w związku z frankiem szwajcarskim 15 stycznia br. na rynku międzybankowym była sytuacją nadzwyczajną. Właśnie o takich sytuacjach jest mowa w �55 Regulaminu dotyczącego rynku OTC opisującego postępowanie DM BOŚ:
„Przez Sytuacje Nadzwyczajne, o kt�rych mowa w ust. 1 należy rozumieć w szczeg�lności:
1) zamieszki, strajki, akty terroru, zamachy terrorystyczne, pożar, brak energii elektrycznej, zerwa�nie komunikacji, kataklizm, konflikt zbrojny, zarządzenia władz i administracji państwowej;
2) zniszczenie siedziby firmy lub wystąpienie okoliczności uniemożliwiających prowadzenie działalności operacyjnej;
3) zawieszenie notowań Instrument�w Bazowych na danym rynku lub zamknięcie tego rynku;
3a) zawieszenie możliwości dokonywania kr�tkiej sprzedaży Instrument�w Bazowych na danym Rynku Bazowym;
4) ponadprzeciętną zmienność cen bądź utratę płynności Instrumentu Bazowego;
5) publikację wiadomości politycznych mających znaczący wpływ na notowania Instrumentu Bazowego;
…”
W takich sytuacjach, zgodnie z �29 pkt. 3 „DM BOŚ S.A. może zawiesić kwotowanie danego Instrumentu Finansowego oraz możliwość zawierania transakcji (…)”, co właśnie miało miejsce.
Jednocześnie rozdział „XII. Depozyt zabezpieczający” wyraźnie określa, że mechanizm monitorowania depozytu zabezpieczającego nie gwarantuje ani Klientowi ani Domowi Maklerskiemu określonego rezultatu operacji polegającej na zamykaniu pozycji:
„Mechanizm opisany w ust. 10 nie gwarantuje, że Bieżące Saldo Rejestru Operacyjnego Klienta osiągnie poziom wymaganego Depozytu Zabezpieczającego. Mechanizm, opisany w ust. 11 nie gwarantuje, że Bieżące Saldo Rejestru Operacyjnego Klienta będzie stanowiło lub osiągnie 30% kwoty aktualnego Depozytu Zabezpieczającego.”
Ponadto, rozdział „XIII. Ryzyko inwestycyjne” jednoznacznie informuje o możliwości wystąpienia ryzyka wyższego niż środki własne Klienta:
„Inwestowanie w Instrumenty Finansowe uzależnione jest od wniesienia Depozytu Zabezpieczającego co niesie za sobą ryzyko poniesienia straty na skutek niekorzystnych dla Klienta zmian kurs�w, mogących przewyższyć wartość środk�w własnych Klienta.”
Rozumiemy, że zaistniała sytuacja oraz ujemne saldo na rachunku pieniężnym mogą sprawiać trudności i stanowią sytuację nadzwyczajną dla Klienta. Należy r�wnocześnie zauważyć, że wszystkie aspekty tego typu sytuacji zostały przewidziane w stosownych zapisach Regulaminu, r�wnież dotyczących niezwłocznego uzupełnienia środk�w na rachunku z ujemnym saldem.
Przekazuję zatem, że reklamacja została rozpatrzona negatywnie a zobowiązanie jest wymagalne. Przypominam, że w sytuacji negatywnego dla Klienta rozpatrzenia skargi przez DM BOŚ S.A., Klientowi przysługuje prawo do zwr�cenia się w tej samej sprawie w formie pisemnej do Zarządu DM BOŚ S.A.
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości dotyczących sposobu lub terminu płatności zobowiązania zapraszamy do kontaktu z nami, dzięki temu będziemy w stanie uzgodnić optymalne rozwiązanie.
odpowiec z bossy na reklamacje
Wtedy bossa będzie na przegranej,
ale zamiast do sadu próbować negocjować pokazując dowody, że jednak można było zamknąć rachunek na zero a wina leży po stronie brokera za nie staranne wykonanie zleceń,
na dodatek to zaniechanie nie było neutralne lecz dało bossie korzyść co można tłumaczyć jako działanie w złej wierze.