Armada Markets - Nowa jakość na rynku forex.
Re: Armada Markets - Nowa jakość na rynku forex.
Dokładnie, przelew bezpośrednio z MB bardzo wygodny, do tego zaksięgowanie ok 20 min.
Re: Armada Markets - Nowa jakość na rynku forex.
Witam wszystkich.
Pytanie do Przedstawiciela Armada Markets.
W moim odczuciu jesteście brokerem oferującym bardzo dobre warunki i przyjaznym w codziennym kontakcie.
To zdecydowanie na plus.
Nie jestem osobą szukającą dziury w całym, ale po przeczytaniu ogólnych warunków dostępnych na Waszej stronie
http://www.armadamarkets.pl/Docs/Armada ... itions.pdf
muszę przyznać, że czuję się lekko rozczarowana.
Ponieważ dane mi jest pracować w biznesie, mam na co dzień styczność z umowami zawieranymi przez dwie równe sobie strony. Wiem, jak takie umowy wyglądają, i wiem, że w przypadku jakichkolwiek niejasności mają one decydujące znaczenie, dlatego żadna ze stron nie zgodzi się na warunki, które są jednostronnie korzystne.
Tymczasem w ogólnych warunkach znalazłam kilka niepokojących zapisów, które jednostronnie próbują wykluczyć odpowiedzialność ze strony Armada Markets. Piszę "próbują", ponieważ nie jestem pewna, czy takie zapisy są w ogóle zgodne z prawem. Problem jest tego typu, że podobne zapisy w polskim prawie nie miałyby racji bytu, ale Państwo podlegacie pod prawo Estonii. Nie miałam okazji się z nim zapoznać, przypuszczam, że wszystko jest do zrobienia, chciałabym jednak prosić Państwa o komentarz do poniższych zapisów w kontekście tego, jak mają się one do sprawiedliwego traktowania klientów, a także krótką odpowiedź do załączonych przeze mnie komentarzy.
"4.9 Armada będzie utrzymywać Elektroniczną platformę transakcyjną w taki sposób aby
zapewnić jej wydajne i skuteczne działanie. W tym celu Armada będzie wykonywać prace
konserwacyjne, wymiany, aktualizacje (w formie aktualizacji, unowocześnienia, poprawek
oraz łat) Elektronicznej platformy transakcyjnej, powiązanych z nią systemów
elektronicznych i urządzeń. Takie działania mogą spowodować przerwę w dostępie Klienta
do Elektronicznej platformy transakcyjnej. Armada nie ponosi odpowiedzialności za żadne
szkody ani straty poniesione przez Klienta z tytułu wyżej opisanych działań lub
niedostępności lub przerwy w normalnym działaniu Elektronicznej platformy transakcyjnej
lub Strony internetowej."
Wg mnie to Państwo jesteście bezwzględnie odpowiedzialni za usługi, które oferujecie, chyba że w estońskim prawie jest inaczej.
"4.5 Armada zastrzega sobie prawo do odrzucenia dowolnych Zleceń przekazanych Armada za
pośrednictwem środków przekazu innych niż z góry ustalone elektroniczne środki
przekazu."
Czyli platforma nie działa i możemy nie mieć możliwości zamknięcia zlecenia telefonicznie. Przydałyby się jasne procedury, co trzeba podać przez telefon, żeby zlecenie musiało być zaakceptowane.
"5.12 Klient potwierdza i zgadza się, że:
Godziny realizowania transakcji przez Armada mogą różnić się od godzin, w których
prowadzi się obrót danym instrumentem finansowym na innym rynku. Ruchy cen, które
zachodzą poza godzinami realizacji transakcji przez Armada mogą, według wyłącznego
uznania Armada, zapoczątkować działanie Armada obejmujące m.in. realizację, zmianę,
otwarcie lub zamknięcie dowolnej pozycji Klienta."
Godziny mogą się różnić, normalne są niewielkie różnice w otwarciu/zamknięciu handlu, na niektórych platformach w piątek handel walutami trwa do 23, w niedzielę niektórzy zaczynają wcześniej niż o 23, ale co z realizacją zleceń na zamkniętym u Państwa rynku? Może jakieś doprecyzowanie?
"5.13 W przypadkach opóźnionych lub nieprawidłowych strumieni cen, co podlega wyłącznej
ocenie Armada, jeśli Armada uzna, że Klient jednorazowo lub systematycznie korzysta z
takich opóźnionych lub nieprawidłowych cen dokonując transakcji, Armada zastrzega sobie
jednostronnie prawo do:
i. korekty cen(y) zaproponowanej Klientowi
ii. korekty spread’ów cen dostępnych Klientowi
iii. opóźnienie potwierdzenia ceny i/lub ponowna oferta cenowa
iv. ograniczenie dostępu Klienta do strumieni cen, ofert w systemie ciągłym sporządzając
wyłącznie oferty indywidualne
v. odzyskanie z konta transakcyjnego Klienta dowolnych wcześniejszych zysków, pod
warunkiem, że Armada może udokumentować, że takie zyski z transakcji uzyskano dzięki
nadużyciom cenowym w dowolnym czasie w trakcie współpracy z Klientem
wypowiedzieć współpracę z Klientem w trybie natychmiastowym za pisemnym
wypowiedzeniem"
To już jest dla mnie zapis kuriozalny.
5.16 Klient potwierdza i wyraża zgodę na to, aby rozmowy/korespondencja pomiędzy Klientem a
Armada były nagrywane na nośnikach magnetycznych, elektronicznych lub innych. Klient
wyraża również zgodę na uprawnienie Armada do wykorzystywania takich zapisów (lub ich
kopii lub transkrypcji) jako dowód na dowolnym forum."
Upublicznianie korespondencji na forum? To jest co najmniej niepoważne.
"5.18 Armada określi, według własnego uznania, poziomy wszystkich cen dostępnych przez
Elektroniczną platformę transakcyjną i nie uwzględni żadnych odniesień Klienta do cen w
innych systemach transakcyjnych lub informacyjnych."
To znaczy na jakiej podstawie określi te ceny? Z zapisu wynika niczym nieograniczona dowolność w ustalaniu ceny.
"7.1 Armada dostarczy Klientowi miesięczny wyciąg z konta w ciągu pięciu (5) Dni roboczych
od końca poprzedniego miesiąca. Jeśli w poprzednim miesiącu nie zawarto żadnych
transakcji, uznaje się, że Klient stracił prawo do takiej informacji.
Każde potwierdzenie lub dowód na dowolną czynność lub wyciąg lub zaświadczenie
wystawione przez Armada w związku z dowolną transakcją lub inną sprawą będzie
ostateczne i wiążące dla Klienta, o ile Klient nie złożył Armada pisemnego sprzeciwu, który
Armada musi otrzymać w ciągu dwóch (2) Dni roboczych od daty otrzymania lub uznanej
daty otrzymania takiego potwierdzenia lub dowodu na czynność, lub wyciągu lub
zaświadczenia."
"7.2 Jeśli Klient posiada stały dostęp do internetowego wyciągu z jego Rachunku
transakcyjnego uznaje się, że Armada spełniła swoje obowiązki na mocy punktu 7.1 i
wszelki sprzeciw Klienta może zostać rozpatrzony tylko, jeśli Armada otrzyma go na piśmie
w ciągu dwóch (2) Dni roboczych od Transakcji, której dotyczy sprzeciw."
2 dni na reklamację? Tylko tyle przewiduje estońskie prawo?
Z powyższych zapisów wynika jasno, że w dowolnym momencie możecie Państwo zrobić prawie wszystko z transakcjami zrealizowanymi przez swoich klientów, co akurat nie powinno dziwić nikogo, kto ma styczność z warunkami oferowanymi przez różnych brokerów. Trzeba przyznać, że większość z nich trzyma się pewnych niepisanych reguł i cały ten biznes w miarę normalnie funkcjonuje. Państwo wybijacie się poziomem swoich usług ponad przeciętność, stąd moja lekka irytacja po przeczytaniu ogólnych warunków. Przyznam szczerze, że gdyby sprawa rozbijała się o prawo polskie, poprosiłabym UOKiK o przeanalizowanie tych zapisów pod kątem zgodności z prawem. Odnośnie prawa estońskiego nie mam aż takiego rozeznania, ale być może je uzyskam.
Nowa jakość na rynku forex? W praktyce widać, że tak, co jest godne podkreślenia. W zapisach regulaminowych niestety traktowanie klienta w sposób karygodny. Nie stanowi to wielkiego problemu do momentu pojawienia się większych sporów i większych pieniędzy. Problemy opisywane na forum dotyczą przeważnie spraw błahych, tutaj wszystko jest w jak najlepszym porządku, ale w przypadku znaczącego konfliktu lub powstania większych strat spowodowanych przez Państwa choćby niezamierzoną awarią w grę przestaną wchodzić posty pisane na forum, a jedyną formą rozwiązania sprawy będzie powoływanie się na estońskie prawo i zapisy przeze mnie cytowane, o ile z tym prawem są zgodne.
Pozdrawiam serdecznie, życzę miłej lektury dociekliwym i dbającym o swoje interesy.
Pytanie do Przedstawiciela Armada Markets.
W moim odczuciu jesteście brokerem oferującym bardzo dobre warunki i przyjaznym w codziennym kontakcie.
To zdecydowanie na plus.
Nie jestem osobą szukającą dziury w całym, ale po przeczytaniu ogólnych warunków dostępnych na Waszej stronie
http://www.armadamarkets.pl/Docs/Armada ... itions.pdf
muszę przyznać, że czuję się lekko rozczarowana.
Ponieważ dane mi jest pracować w biznesie, mam na co dzień styczność z umowami zawieranymi przez dwie równe sobie strony. Wiem, jak takie umowy wyglądają, i wiem, że w przypadku jakichkolwiek niejasności mają one decydujące znaczenie, dlatego żadna ze stron nie zgodzi się na warunki, które są jednostronnie korzystne.
Tymczasem w ogólnych warunkach znalazłam kilka niepokojących zapisów, które jednostronnie próbują wykluczyć odpowiedzialność ze strony Armada Markets. Piszę "próbują", ponieważ nie jestem pewna, czy takie zapisy są w ogóle zgodne z prawem. Problem jest tego typu, że podobne zapisy w polskim prawie nie miałyby racji bytu, ale Państwo podlegacie pod prawo Estonii. Nie miałam okazji się z nim zapoznać, przypuszczam, że wszystko jest do zrobienia, chciałabym jednak prosić Państwa o komentarz do poniższych zapisów w kontekście tego, jak mają się one do sprawiedliwego traktowania klientów, a także krótką odpowiedź do załączonych przeze mnie komentarzy.
"4.9 Armada będzie utrzymywać Elektroniczną platformę transakcyjną w taki sposób aby
zapewnić jej wydajne i skuteczne działanie. W tym celu Armada będzie wykonywać prace
konserwacyjne, wymiany, aktualizacje (w formie aktualizacji, unowocześnienia, poprawek
oraz łat) Elektronicznej platformy transakcyjnej, powiązanych z nią systemów
elektronicznych i urządzeń. Takie działania mogą spowodować przerwę w dostępie Klienta
do Elektronicznej platformy transakcyjnej. Armada nie ponosi odpowiedzialności za żadne
szkody ani straty poniesione przez Klienta z tytułu wyżej opisanych działań lub
niedostępności lub przerwy w normalnym działaniu Elektronicznej platformy transakcyjnej
lub Strony internetowej."
Wg mnie to Państwo jesteście bezwzględnie odpowiedzialni za usługi, które oferujecie, chyba że w estońskim prawie jest inaczej.
"4.5 Armada zastrzega sobie prawo do odrzucenia dowolnych Zleceń przekazanych Armada za
pośrednictwem środków przekazu innych niż z góry ustalone elektroniczne środki
przekazu."
Czyli platforma nie działa i możemy nie mieć możliwości zamknięcia zlecenia telefonicznie. Przydałyby się jasne procedury, co trzeba podać przez telefon, żeby zlecenie musiało być zaakceptowane.
"5.12 Klient potwierdza i zgadza się, że:
Godziny realizowania transakcji przez Armada mogą różnić się od godzin, w których
prowadzi się obrót danym instrumentem finansowym na innym rynku. Ruchy cen, które
zachodzą poza godzinami realizacji transakcji przez Armada mogą, według wyłącznego
uznania Armada, zapoczątkować działanie Armada obejmujące m.in. realizację, zmianę,
otwarcie lub zamknięcie dowolnej pozycji Klienta."
Godziny mogą się różnić, normalne są niewielkie różnice w otwarciu/zamknięciu handlu, na niektórych platformach w piątek handel walutami trwa do 23, w niedzielę niektórzy zaczynają wcześniej niż o 23, ale co z realizacją zleceń na zamkniętym u Państwa rynku? Może jakieś doprecyzowanie?
"5.13 W przypadkach opóźnionych lub nieprawidłowych strumieni cen, co podlega wyłącznej
ocenie Armada, jeśli Armada uzna, że Klient jednorazowo lub systematycznie korzysta z
takich opóźnionych lub nieprawidłowych cen dokonując transakcji, Armada zastrzega sobie
jednostronnie prawo do:
i. korekty cen(y) zaproponowanej Klientowi
ii. korekty spread’ów cen dostępnych Klientowi
iii. opóźnienie potwierdzenia ceny i/lub ponowna oferta cenowa
iv. ograniczenie dostępu Klienta do strumieni cen, ofert w systemie ciągłym sporządzając
wyłącznie oferty indywidualne
v. odzyskanie z konta transakcyjnego Klienta dowolnych wcześniejszych zysków, pod
warunkiem, że Armada może udokumentować, że takie zyski z transakcji uzyskano dzięki
nadużyciom cenowym w dowolnym czasie w trakcie współpracy z Klientem
wypowiedzieć współpracę z Klientem w trybie natychmiastowym za pisemnym
wypowiedzeniem"
To już jest dla mnie zapis kuriozalny.
5.16 Klient potwierdza i wyraża zgodę na to, aby rozmowy/korespondencja pomiędzy Klientem a
Armada były nagrywane na nośnikach magnetycznych, elektronicznych lub innych. Klient
wyraża również zgodę na uprawnienie Armada do wykorzystywania takich zapisów (lub ich
kopii lub transkrypcji) jako dowód na dowolnym forum."
Upublicznianie korespondencji na forum? To jest co najmniej niepoważne.
"5.18 Armada określi, według własnego uznania, poziomy wszystkich cen dostępnych przez
Elektroniczną platformę transakcyjną i nie uwzględni żadnych odniesień Klienta do cen w
innych systemach transakcyjnych lub informacyjnych."
To znaczy na jakiej podstawie określi te ceny? Z zapisu wynika niczym nieograniczona dowolność w ustalaniu ceny.
"7.1 Armada dostarczy Klientowi miesięczny wyciąg z konta w ciągu pięciu (5) Dni roboczych
od końca poprzedniego miesiąca. Jeśli w poprzednim miesiącu nie zawarto żadnych
transakcji, uznaje się, że Klient stracił prawo do takiej informacji.
Każde potwierdzenie lub dowód na dowolną czynność lub wyciąg lub zaświadczenie
wystawione przez Armada w związku z dowolną transakcją lub inną sprawą będzie
ostateczne i wiążące dla Klienta, o ile Klient nie złożył Armada pisemnego sprzeciwu, który
Armada musi otrzymać w ciągu dwóch (2) Dni roboczych od daty otrzymania lub uznanej
daty otrzymania takiego potwierdzenia lub dowodu na czynność, lub wyciągu lub
zaświadczenia."
"7.2 Jeśli Klient posiada stały dostęp do internetowego wyciągu z jego Rachunku
transakcyjnego uznaje się, że Armada spełniła swoje obowiązki na mocy punktu 7.1 i
wszelki sprzeciw Klienta może zostać rozpatrzony tylko, jeśli Armada otrzyma go na piśmie
w ciągu dwóch (2) Dni roboczych od Transakcji, której dotyczy sprzeciw."
2 dni na reklamację? Tylko tyle przewiduje estońskie prawo?
Z powyższych zapisów wynika jasno, że w dowolnym momencie możecie Państwo zrobić prawie wszystko z transakcjami zrealizowanymi przez swoich klientów, co akurat nie powinno dziwić nikogo, kto ma styczność z warunkami oferowanymi przez różnych brokerów. Trzeba przyznać, że większość z nich trzyma się pewnych niepisanych reguł i cały ten biznes w miarę normalnie funkcjonuje. Państwo wybijacie się poziomem swoich usług ponad przeciętność, stąd moja lekka irytacja po przeczytaniu ogólnych warunków. Przyznam szczerze, że gdyby sprawa rozbijała się o prawo polskie, poprosiłabym UOKiK o przeanalizowanie tych zapisów pod kątem zgodności z prawem. Odnośnie prawa estońskiego nie mam aż takiego rozeznania, ale być może je uzyskam.
Nowa jakość na rynku forex? W praktyce widać, że tak, co jest godne podkreślenia. W zapisach regulaminowych niestety traktowanie klienta w sposób karygodny. Nie stanowi to wielkiego problemu do momentu pojawienia się większych sporów i większych pieniędzy. Problemy opisywane na forum dotyczą przeważnie spraw błahych, tutaj wszystko jest w jak najlepszym porządku, ale w przypadku znaczącego konfliktu lub powstania większych strat spowodowanych przez Państwa choćby niezamierzoną awarią w grę przestaną wchodzić posty pisane na forum, a jedyną formą rozwiązania sprawy będzie powoływanie się na estońskie prawo i zapisy przeze mnie cytowane, o ile z tym prawem są zgodne.
Pozdrawiam serdecznie, życzę miłej lektury dociekliwym i dbającym o swoje interesy.
- ArmadaMarkets
- Pasjonat
- Posty: 417
- Rejestracja: 20 sie 2012, 22:26
Re: Armada Markets - Nowa jakość na rynku forex.
Witam Pani Paulino
Ciężko nam się ustosunkować do zarzutów. My, jako support oferujemy wsparcie odnośnie przedmiotu działalności Armada Markets - handlu na rynku Forex. Nie jesteśmy z wykształcenia prawnikami, nie posiadamy wiedzy prawniczej, a w szczególności wiedzy o prawie w Estonii. Skoro, jak Pani twierdzi, zapisy w umowie mogą być niezgodne z obowiązującym prawem, będzie to łatwe do podważenia podczas ewentualnej sprawy w sądzie.
Jedyne co możemy napisać "od nas" to - mieliśmy styczność z wieloma brokerami i każdy ma w umowie bardzo wiele wyłączeń od odpowiedzialności. Dokładnie tak jak Pani napisała "co akurat nie powinno dziwić nikogo, kto ma styczność z warunkami oferowanymi przez różnych brokerów.". Każdy Klient, przy zakładaniu konta oświadcza, że zapoznał się z warunkami oferowanymi przez Armada Markets. Jeśli dla danej osoby są one nie do przyjęcia, musi poszukać innego brokera z "korzystniejszą" umową.
" ale w przypadku znaczącego konfliktu lub powstania większych strat spowodowanych przez Państwa choćby niezamierzoną awarią" - absolutnie każdy broker ma w umowie zapisane, że nie bierze odpowiedzialności za straty powstałe w wyniku awarii technicznych. Jak w takim przypadku faktycznie postępuje wobec Klientów, zależy tylko i wyłącznie od klasy brokera.
Ciężko nam się ustosunkować do zarzutów. My, jako support oferujemy wsparcie odnośnie przedmiotu działalności Armada Markets - handlu na rynku Forex. Nie jesteśmy z wykształcenia prawnikami, nie posiadamy wiedzy prawniczej, a w szczególności wiedzy o prawie w Estonii. Skoro, jak Pani twierdzi, zapisy w umowie mogą być niezgodne z obowiązującym prawem, będzie to łatwe do podważenia podczas ewentualnej sprawy w sądzie.
Jedyne co możemy napisać "od nas" to - mieliśmy styczność z wieloma brokerami i każdy ma w umowie bardzo wiele wyłączeń od odpowiedzialności. Dokładnie tak jak Pani napisała "co akurat nie powinno dziwić nikogo, kto ma styczność z warunkami oferowanymi przez różnych brokerów.". Każdy Klient, przy zakładaniu konta oświadcza, że zapoznał się z warunkami oferowanymi przez Armada Markets. Jeśli dla danej osoby są one nie do przyjęcia, musi poszukać innego brokera z "korzystniejszą" umową.
" ale w przypadku znaczącego konfliktu lub powstania większych strat spowodowanych przez Państwa choćby niezamierzoną awarią" - absolutnie każdy broker ma w umowie zapisane, że nie bierze odpowiedzialności za straty powstałe w wyniku awarii technicznych. Jak w takim przypadku faktycznie postępuje wobec Klientów, zależy tylko i wyłącznie od klasy brokera.
nasz profil na Facebooku - ArmadaMarketsPL - zapraszamy!
Re: Armada Markets - Nowa jakość na rynku forex.
Dziękuję za odpowiedź, choć jest ona dla mnie raczej wymijająca.
Za awarie techniczne występujące po Państwa stronie i ich konsekwencje dla klienta wg polskiego prawa bylibyście Państwo odpowiedzialni w 100%, przypuszczam, że w Estonii zasady są podobne (choćby z racji bycia członkiem UE), choć pewności nie mam. Awarie po stronie klienta to oczywiście problem klienta.
Czas się chyba zainteresować tamtejszym prawem.
Być może jest ktoś na forum, kto takie rozeznanie posiada.
Tłumaczenie, że nie jesteście Państwo prawnikami jest dla mnie nie do przyjęcia. Reprezentuje Pan firmę działającą wg estońskiego prawa, choć oczywiście jego znajomość nie jest Pana obowiązkiem i z pewnością nie jest w Państwa interesie informowanie klientów o prawach i obowiązkach z tego prawa wynikających. Każdy przecież broni swoich interesów, to w biznesie oczywista sprawa, ale skoro nie jesteście Państwo brokerem typu Market Maker i przedstawiacie się Państwo jako "nowa jakość na rynku forex", to w dobrym tonie by było stosować się konsekwentnie do swoich deklaracji na wszystkich płaszczyznach, Nie trzeba być prawnikiem, żeby podać, na jakiej podstawie przedstawiacie Państwo notowania par walutowych, nawet XTB, którego zwolennikiem nie jestem, ma to jasno określone. Dlaczego jest to tak ważne? Ponieważ wg zapisów umowy możecie Państwo w danym momencie danemu klientowi otworzyć lub zamknąć każdą transakcję po dowolnej, wymyślonej przez siebie cenie, co brzmi kuriozalnie, ale tak właśnie jest. To nie jest jasne i przejrzyste. Oczywiście każdy sobie zdaje sprawę, że takie posunięcie wykluczyłoby Państwa momentalnie z rynku, więc ryzyko takiego działania jest niewielkie, ale ono istnieje.
Inna sprawa, że pomimo tłumaczenia, że nie jesteście Państwo prawnikami, zapisy w ogólnych warunkach są jednostronne i z korzyścią dla Państwa. Przypadek? Dla mnie jest rzeczą oczywistą, że stworzenie tak dużego biznesu wiąże się z odpowiednim zabezpieczeniem swoich interesów i nie mam żadnych wątpliwości, że prawników macie Państwo na odpowiednim poziomie.
Moje uwagi są raczej retoryczne, nie jest moją intencją atakowanie Państwa ani wywoływanie tutaj zbędnych dyskusji, chciałabym jedynie zwrócić uwagę czytelników na prawne aspekty handlu walutami, które są jedyną drogą do ochrony swoich praw i interesów w przypadku jakichkolwiek konfliktów.
Osobiście prosiłabym o umieszczenie w ogólnych warunkach jasnego zapisu, na jakiej podstawie przedstawiacie Państwo notowania oferowanych par walutowych i innych instrumentów, tzn. skąd je Państwo bierzecie, bo zapis, że robicie to wg własnego uznania to wg mnie duże nieporozumienie.
Swoją drogą życzę zachowania obecnego poziomu w oferowaniu swoich usług z jednoczesnym wyrównaniem tego poziomu w kwestiach formalnych.
Za awarie techniczne występujące po Państwa stronie i ich konsekwencje dla klienta wg polskiego prawa bylibyście Państwo odpowiedzialni w 100%, przypuszczam, że w Estonii zasady są podobne (choćby z racji bycia członkiem UE), choć pewności nie mam. Awarie po stronie klienta to oczywiście problem klienta.
Czas się chyba zainteresować tamtejszym prawem.
Być może jest ktoś na forum, kto takie rozeznanie posiada.
Tłumaczenie, że nie jesteście Państwo prawnikami jest dla mnie nie do przyjęcia. Reprezentuje Pan firmę działającą wg estońskiego prawa, choć oczywiście jego znajomość nie jest Pana obowiązkiem i z pewnością nie jest w Państwa interesie informowanie klientów o prawach i obowiązkach z tego prawa wynikających. Każdy przecież broni swoich interesów, to w biznesie oczywista sprawa, ale skoro nie jesteście Państwo brokerem typu Market Maker i przedstawiacie się Państwo jako "nowa jakość na rynku forex", to w dobrym tonie by było stosować się konsekwentnie do swoich deklaracji na wszystkich płaszczyznach, Nie trzeba być prawnikiem, żeby podać, na jakiej podstawie przedstawiacie Państwo notowania par walutowych, nawet XTB, którego zwolennikiem nie jestem, ma to jasno określone. Dlaczego jest to tak ważne? Ponieważ wg zapisów umowy możecie Państwo w danym momencie danemu klientowi otworzyć lub zamknąć każdą transakcję po dowolnej, wymyślonej przez siebie cenie, co brzmi kuriozalnie, ale tak właśnie jest. To nie jest jasne i przejrzyste. Oczywiście każdy sobie zdaje sprawę, że takie posunięcie wykluczyłoby Państwa momentalnie z rynku, więc ryzyko takiego działania jest niewielkie, ale ono istnieje.
Inna sprawa, że pomimo tłumaczenia, że nie jesteście Państwo prawnikami, zapisy w ogólnych warunkach są jednostronne i z korzyścią dla Państwa. Przypadek? Dla mnie jest rzeczą oczywistą, że stworzenie tak dużego biznesu wiąże się z odpowiednim zabezpieczeniem swoich interesów i nie mam żadnych wątpliwości, że prawników macie Państwo na odpowiednim poziomie.
Moje uwagi są raczej retoryczne, nie jest moją intencją atakowanie Państwa ani wywoływanie tutaj zbędnych dyskusji, chciałabym jedynie zwrócić uwagę czytelników na prawne aspekty handlu walutami, które są jedyną drogą do ochrony swoich praw i interesów w przypadku jakichkolwiek konfliktów.
Osobiście prosiłabym o umieszczenie w ogólnych warunkach jasnego zapisu, na jakiej podstawie przedstawiacie Państwo notowania oferowanych par walutowych i innych instrumentów, tzn. skąd je Państwo bierzecie, bo zapis, że robicie to wg własnego uznania to wg mnie duże nieporozumienie.
Swoją drogą życzę zachowania obecnego poziomu w oferowaniu swoich usług z jednoczesnym wyrównaniem tego poziomu w kwestiach formalnych.
Re: Armada Markets - Nowa jakość na rynku forex.
Zmieniłem kolor na czarny, prosiłbym o zachowanie przejrzystości forum.
Jako że pewne doświadczenia z rynkiem forex mam, chciałbym trochę sprostować :
Doskonały zapis. Jak wyślesz dyspozycję listem to raczej nikt jej nie przyjmie... Masz wymienione środki komunikacji i takie masz stosować.
Przykład :
Admiral :
Please report to us within 24 hours if this statement is incorrect.
Otherwise this statements will be considered to be confirmed by you.
Alpari UK :
Please report to us within 24 hours if this statement is incorrect. Otherwise this statement will be considered to be confirmed by you. E&OE
Alpari USA :
Please report to us within 24 hours if this statement is incorrect. Otherwise this statement will be considered to be confirmed by you.
LiteForex :
Please report to us within 24 hours if this statement is incorrect. Otherwise this statements will be considered to be confirmed by you.
Tadawul :
Please report to us within 24 hours if this statement is incorrect. Otherwise this statements will be considered to be confirmed by you.
W zasadzie to mogę wymieniać tak z godzinę...
Generalnie to jest tak :
Albo zgadzasz się i akceptujesz warunki danego brokera,
Albo się nie zgadzasz i nie zakładasz konta.
Czy ktoś może podać mi brokera gdzie mogę sobie negocjować warunki umowy ? ( nie mówię o prowizjach i rzeczach związanych z depo ).
Ja takiego nie znam...
Jako że pewne doświadczenia z rynkiem forex mam, chciałbym trochę sprostować :
"4.5 Armada zastrzega sobie prawo do odrzucenia dowolnych Zleceń przekazanych Armada za
pośrednictwem środków przekazu innych niż z góry ustalone elektroniczne środki
przekazu."
Doskonały zapis. Jak wyślesz dyspozycję listem to raczej nikt jej nie przyjmie... Masz wymienione środki komunikacji i takie masz stosować.
Sytuacja hipotetyczna - ktos na nawi zakłada nowe konto i zaczyna pisać w wątku Armady, że support ich oszukał, napisał nieprawde, są niekompetentni, zwyzywali mnie. Wkleja screenshoty z korespondencji, które mogą być sfałszowane. Jak w takiej sytuacji broker ma zabezpieczyć swoje dobre imię?5.16 Klient potwierdza i wyraża zgodę na to, aby rozmowy/korespondencja pomiędzy Klientem a
Armada były nagrywane na nośnikach magnetycznych, elektronicznych lub innych. Klient
wyraża również zgodę na uprawnienie Armada do wykorzystywania takich zapisów (lub ich
kopii lub transkrypcji) jako dowód na dowolnym forum."
Nie wiem co mówi estońskie prawo, ale na statementach wysyłanych przez broków zawsze widuję, że masz 24 godziny na zgłoszenie niezgodności ze stanem faktycznym7.2 Jeśli Klient posiada stały dostęp do internetowego wyciągu z jego Rachunku
transakcyjnego uznaje się, że Armada spełniła swoje obowiązki na mocy punktu 7.1 i
wszelki sprzeciw Klienta może zostać rozpatrzony tylko, jeśli Armada otrzyma go na piśmie
w ciągu dwóch (2) Dni roboczych od Transakcji, której dotyczy sprzeciw."
2 dni na reklamację? Tylko tyle przewiduje estońskie prawo?
Przykład :
Admiral :
Please report to us within 24 hours if this statement is incorrect.
Otherwise this statements will be considered to be confirmed by you.
Alpari UK :
Please report to us within 24 hours if this statement is incorrect. Otherwise this statement will be considered to be confirmed by you. E&OE
Alpari USA :
Please report to us within 24 hours if this statement is incorrect. Otherwise this statement will be considered to be confirmed by you.
LiteForex :
Please report to us within 24 hours if this statement is incorrect. Otherwise this statements will be considered to be confirmed by you.
Tadawul :
Please report to us within 24 hours if this statement is incorrect. Otherwise this statements will be considered to be confirmed by you.
W zasadzie to mogę wymieniać tak z godzinę...
Generalnie to jest tak :
Albo zgadzasz się i akceptujesz warunki danego brokera,
Albo się nie zgadzasz i nie zakładasz konta.
Czy ktoś może podać mi brokera gdzie mogę sobie negocjować warunki umowy ? ( nie mówię o prowizjach i rzeczach związanych z depo ).
Ja takiego nie znam...
Re: Armada Markets - Nowa jakość na rynku forex.
Oczywiście nie chodzi o list.
Głównym problemem jest to, że w przypadku awarii po stronie brokera nie ma procedur umożliwiających złożenie zlecenia telefonicznie ze 100% pewnością, że zostanie ono zrealizowane, a przydałyby się takie, np. klient dzwoni, podaje nr rachunku, jakieś hasło do zleceń telefonicznych i składa dyspozycję, która musi zostać zrealizowana.
Upublicznianie korespondencji nie powinno mieć miejsca zarówno z jednej jak i z drugiej strony, broker na takie zarzuty nie powinien odpowiadać, posty zawierające prywatną korespondencję powinny być kasowane, a użytkownik informowany o odpowiedzialności karnej.
Nie interesuje mnie sposób postępowania innych brokerów, jedynie faktyczny stan prawny wg przepisów danego brokera obowiązujących.
Jeżeli jeden broker oferuje mi spread na EURUSD 1 pips, a drugi broker oferuje mi 3 pipsy, to wybieram pierwszego. W obu przypadkach mam jednak prawo do złożenia reklamacji w przewidzianym ustawowo terminie, a nie w terminie określonym przez brokera, chyba że byłby on dłuższy od ustawowego.
Głównym problemem jest to, że w przypadku awarii po stronie brokera nie ma procedur umożliwiających złożenie zlecenia telefonicznie ze 100% pewnością, że zostanie ono zrealizowane, a przydałyby się takie, np. klient dzwoni, podaje nr rachunku, jakieś hasło do zleceń telefonicznych i składa dyspozycję, która musi zostać zrealizowana.
Upublicznianie korespondencji nie powinno mieć miejsca zarówno z jednej jak i z drugiej strony, broker na takie zarzuty nie powinien odpowiadać, posty zawierające prywatną korespondencję powinny być kasowane, a użytkownik informowany o odpowiedzialności karnej.
Nie interesuje mnie sposób postępowania innych brokerów, jedynie faktyczny stan prawny wg przepisów danego brokera obowiązujących.
Jeżeli jeden broker oferuje mi spread na EURUSD 1 pips, a drugi broker oferuje mi 3 pipsy, to wybieram pierwszego. W obu przypadkach mam jednak prawo do złożenia reklamacji w przewidzianym ustawowo terminie, a nie w terminie określonym przez brokera, chyba że byłby on dłuższy od ustawowego.
Ostatnio zmieniony 07 lut 2013, 13:59 przez Paulina, łącznie zmieniany 1 raz.
- ArmadaMarkets
- Pasjonat
- Posty: 417
- Rejestracja: 20 sie 2012, 22:26
Re: Armada Markets - Nowa jakość na rynku forex.
Z ciekawości przejrzeliśmy umowę wymienionego wyżej XTB i widzimy:Za awarie techniczne występujące po Państwa stronie i ich konsekwencje dla klienta wg polskiego prawa bylibyście Państwo odpowiedzialni w 100%, przypuszczam, że w Estonii zasady są podobne (choćby z racji bycia członkiem UE), choć pewności nie mam. Awarie po stronie klienta to oczywiście problem klienta.
"22.1 Przez Siłę Wyższą rozumie się sytuację, w której ze względu na wydarzenia pozostające poza kontrolą X-Trade Brokers nie jest możliwe funkcjonowanie X-Trade Brokers, ESPZ lub OSPZ zgodnie z zasadami określonymi w Umowie i w Regulaminie, a w szczególności:
a. wystąpienie zamieszek, strajków, brak energii elektrycznej, pożar, zerwanie komunikacji, kataklizm, konflikty zbrojne;
b. zdarzenia związane z wystąpieniem ataku terrorystycznego;
c. zniszczenie Siedziby lub wystąpienie okoliczności uniemożliwiających prowadzenie działalności operacyjnej firmy;
d. sytuację w której notowania cen Instrumentów Bazowych na danym rynku zostały zawieszone czy zerwane, lub z jakiejkolwiek innej przyczyny stosowny rynek został zamknięty;
e. sytuację w której na danym rynku narzucone zostały specyficzne wymagania bądź zasady, które przekreślają możliwość dokonywania na nim transakcji zgodnie z dotychczasowymi powszechnie przyjętymi zasadami;
f. awarię systemów informatycznych, za powstanie której X-Trade Brokers nie ponosi odpowiedzialności;
g. awarię sprzętu komputerowego uniemożliwiającą poprawne funkcjonowanie systemów informatycznych, za powstanie której X-Trade Brokers nie ponosi odpowiedzialności;
h. brak połączenia internetowego w wyniku awarii dostawcy Internetu lub przeciążenia łącza;
i. awarie systemów telekomunikacyjnych, za powstanie których X-Trade Brokers nie ponosi odpowiedzialności.
22.2 W sytuacji wystąpienia Siły Wyższej X-Trade Brokers nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności wobec Klienta za jakiekolwiek utrudnienie, zwłokę lub brak wypełnienia obowiązków nałożonych na X-Trade Brokers postanowieniami Regulaminu i Umowy."
Jak wspominaliśmy, nie jesteśmy prawnikami, ale interpretacja tych podpunktów jest raczej jasna.
"8.2 Ceny transakcyjne podlegają kwotowaniom odpowiednio na Koncie CFD, STP, Basic, Standard, Pro oraz Opcyjnym, na podstawie aktualnych cen udostępnianych na bieżąco przez wiodące instytucje finansowe."Nie trzeba być prawnikiem, żeby podać, na jakiej podstawie przedstawiacie Państwo notowania par walutowych, nawet XTB, którego zwolennikiem nie jestem, ma to jasno określone.
To jest to jasne określenie?
Droga Pani Paulino - jest Pani nowa na forum, dziwi nas więc, że pierwsze Pani posty to akurat atak na naszą firmę. Tak jak wspomnieliśmy, proszę przejrzeć umowy innych brokerów - znajdzie tam Pani praktycznie to samo co u nas, może inaczej opisane. Jednocześnie dziękujemy za dobre słowa odnośnie naszych usług, chociaż nie do końca wiemy skąd się wzięły.
nasz profil na Facebooku - ArmadaMarketsPL - zapraszamy!
Re: Armada Markets - Nowa jakość na rynku forex.
To bym musiał już z połowę userów na tym forum poinformować o takiej odpowiedzialności...Paulina pisze: Upublicznianie korespondencji nie powinno mieć miejsca zarówno z jednej jak i z drugiej strony, broker na takie zarzuty nie powinien odpowiadać, posty zawierające prywatną korespondencję powinny być kasowane, a użytkownik informowany o odpowiedzialności karnej.
Trochę mi to przypomina śmieszną dyskusję, gdzie ktoś wyraźnie żądał od dukascopy instrukcji w języku polskim... Bo klient jest z polski... Pamiętajmy że brokerzy działają przez internet, polskie prawo tu nie obowiązuje...
Dobra, koniec offtopu.
- Pierz Andrzej
- Przyjaciel Forum
- Posty: 1200
- Rejestracja: 02 lip 2006, 14:17
Re: Armada Markets - Nowa jakość na rynku forex.
Pani ? Paulino może na prawie coś tam się zna ale z życia codziennego forum to mało
.
Sam nie jednokrotnie mialem atak na swoją firmę że nie wywiązałem się z warunków współpracy i gdyby nie korespondencja nie byłbym się w stanie obronić a co za tym idzie stracił prawdobodobnie kilku przyszłych klientów
W życiu jak w polskim prawie to nie klient ma udowodnić naszą winę ale my swoją niewinność
Co do zapisu dotyczącego SNIPPINGu to dzisiaj już każdy broker ma taki zapis
żeden nie chce być "oszukiwany" przez klienta i nie ma w tym nic dziwnego

Sam nie jednokrotnie mialem atak na swoją firmę że nie wywiązałem się z warunków współpracy i gdyby nie korespondencja nie byłbym się w stanie obronić a co za tym idzie stracił prawdobodobnie kilku przyszłych klientów

W życiu jak w polskim prawie to nie klient ma udowodnić naszą winę ale my swoją niewinność

Co do zapisu dotyczącego SNIPPINGu to dzisiaj już każdy broker ma taki zapis

z poważaniem
Andrzej Pierz
FOREX-SERVICE
Andrzej Pierz
FOREX-SERVICE
Re: Armada Markets - Nowa jakość na rynku forex.
Nie stawiam XTB za wzór, nie porównuję Was do nich, bo to bez sensu, oni mają sporo za uszami, m.in. słynne rozszerzanie spreadu do granic absurdu.
Przykład dotyczył tylko podania źródeł notowań. Wiodące instytucje finansowe to dość obszerne określenie, pozostawia ono pole do interpretacji, a moglibyście Państwo wymienić kilka przykładów.
"8.2 Ceny transakcyjne podlegają kwotowaniom odpowiednio na Koncie CFD, STP, Basic, Standard, Pro oraz Opcyjnym, na podstawie aktualnych cen udostępnianych na bieżąco przez wiodące instytucje finansowe."
Z jakiego dokumentu pochodzi ten punkt?
Moje pytania nie są atakiem, jestem wymagająca w kwestiach formalnych i lubię niekiedy "przycisnąć" drugą stronę, żeby uzyskać konkretne odpowiedzi na moje wątpliwości. Nie interesują za bardzo praktyki innych brokerów, jedynie obowiązujący stan prawny.
Zarejestrowałam się na forum, ponieważ jest to jedyne miejsce, w którym można publicznie i jednocześnie konkretnie porozmawiać. I - tak jak pisałam - nie jest moim celem atakowanie Państwa, lecz wyjaśnienie spraw, które mnie zastanawiają. Proszę nie odbierać jako atak wypowiedzi, które wychodzą poza ramy typowych pytań spotykanych na forum. W żadnym punkcie nie obraziłam nikogo, moje wypowiedzi mają jedynie charakter pytań i próśb o wyjaśnienie niektórych rzeczy, które mnie interesują. Oczywiście są to prośby dociekliwe i niekoniecznie przyjemne, bo dotykają istotnych kwestii, ale liczę na to, że uzyskam tutaj jednoznaczne odpowiedzi.
Przykład dotyczył tylko podania źródeł notowań. Wiodące instytucje finansowe to dość obszerne określenie, pozostawia ono pole do interpretacji, a moglibyście Państwo wymienić kilka przykładów.
"8.2 Ceny transakcyjne podlegają kwotowaniom odpowiednio na Koncie CFD, STP, Basic, Standard, Pro oraz Opcyjnym, na podstawie aktualnych cen udostępnianych na bieżąco przez wiodące instytucje finansowe."
Z jakiego dokumentu pochodzi ten punkt?
Moje pytania nie są atakiem, jestem wymagająca w kwestiach formalnych i lubię niekiedy "przycisnąć" drugą stronę, żeby uzyskać konkretne odpowiedzi na moje wątpliwości. Nie interesują za bardzo praktyki innych brokerów, jedynie obowiązujący stan prawny.
Zarejestrowałam się na forum, ponieważ jest to jedyne miejsce, w którym można publicznie i jednocześnie konkretnie porozmawiać. I - tak jak pisałam - nie jest moim celem atakowanie Państwa, lecz wyjaśnienie spraw, które mnie zastanawiają. Proszę nie odbierać jako atak wypowiedzi, które wychodzą poza ramy typowych pytań spotykanych na forum. W żadnym punkcie nie obraziłam nikogo, moje wypowiedzi mają jedynie charakter pytań i próśb o wyjaśnienie niektórych rzeczy, które mnie interesują. Oczywiście są to prośby dociekliwe i niekoniecznie przyjemne, bo dotykają istotnych kwestii, ale liczę na to, że uzyskam tutaj jednoznaczne odpowiedzi.