FxPro (ECN) - wątek II

Oferta brokererów rynku walutowego Forex oraz opinie użytkowników na ich temat.

Co myślisz na temat tego brokera?

Zdecydowanie polecam
9
56%
Poza paroma minusami są ok
5
31%
Przeciętny
0
Brak głosów
Mają wiele wad
0
Brak głosów
Stanowczo odradzam
2
13%
 
Liczba głosów: 16

polk81
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 21
Rejestracja: 08 gru 2008, 14:36

Nieprzeczytany post autor: polk81 »

raposo pisze:Broker tego nie wie
- powiem tak jak broker nie wie ile zaplaci sie prowizji to albo ktos stara mi wykazac ze czarne to białe albo trzeba sie dobrze podszkolic z rynku.
Bo teraz przy kolejnym przelwie czemu nie sksowac z konta 15 % albo 25 % bo przeciez łyknłaem 6% i powiedziec ze to winna posrednika,
raposo pisze:Nie wiem z kim dokładnie sprawę tam załatwiałeś jednak jeśli otwierałeś konto za pośrednictwem Forex Clubu to prześlij nam na maila wszystkie dane, a spróbujemy załatwić szczegóły transakcji i ew. reklamację transferu ze strony FxPro.
Otwierałem samodzielnie pare lat temu i nie znałem/nie bylo jeszcze waszej strony - jak checsz wysle ci informacje na PW- daj znac.
raposo pisze:Niejednokrotnie o tym wspominaliśmy. To pozwala skrócić czas przelewu i zminimalizować jego koszty omijając banki pośredniczące.
- czas realizacji było ok - tylko prowizja zabójcza
poz
polk81

McL
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 54
Rejestracja: 04 sie 2009, 13:38

Nieprzeczytany post autor: McL »

to moze sporzadzcie liste bankow w Polsce, z ktorymi wspolpracuje FXPro i jakie sa prowizje? tak, zeby bylo czarno na bialym

Awatar użytkownika
raposo
Moderator
Moderator
Posty: 10083
Rejestracja: 22 wrz 2006, 22:10

Nieprzeczytany post autor: raposo »

polk81 pisze:- powiem tak jak broker nie wie ile zaplaci sie prowizji to albo ktos stara mi wykazac ze czarne to białe albo trzeba sie dobrze podszkolic z rynku.
Dlatego uważam, że trzeba naciskać by ktoś kto ma taką możliwość udostępnił szczegóły i potwierdzenie przelewu, gdzie czarno na białym będzie napisane kto i ile sobie potrącił - wtedy można oskarżać i reklamować. Jeśli Twój bank tego nie może zrobić to pozostaje powiedzieć to FxPro i naciskać by oni go zdobyli. Być może rozmawiałeś z jakimś świeżym pracownikiem, który nie wiedział tego, że Twój bank tego nie udostępni i powiedział to co miał na szkoleniu. Jednak to tylko przypuszczenia.
polk81 pisze:Otwierałem samodzielnie pare lat temu i nie znałem/nie bylo jeszcze waszej strony - jak checsz wysle ci informacje na PW- daj znac.
Niestety mamy możliwość pomagania w reklamacjach i innych sprawach związanych z brokerem tylko osobom należącym do naszej grupy klientów. Inaczej sprawę należy załatwiać bezpośrednio z FxPro.
Jeśli chcesz to postaram się zdobyć jakiś bezpośredni kontakt do osoby postawionej wyżej w hierarchii, która mogłaby coś wskórać.

Dodano po 3 minutach:
McL pisze:to moze sporzadzcie liste bankow w Polsce, z ktorymi wspolpracuje FXPro i jakie sa prowizje?
Myśleliśmy o tym i chcieliśmy to zrobić. Jednak jest jeden mały problem. Prowizje oraz umowy między bankami mogą się zmieniać i zmieniają się, a sprawdzać na bieżąco kilkanaście banków jest bardzo trudno. I w momencie, gdy taka zmiana by nastąpiła, a klient dokonał przelewu i wyszłoby co innego niż jest na naszej stronie to pretensje byłyby o to, że wprowadziliśmy go w błąd.
Natomiast w naszym odczuciu lepiej jest zalecać by zapoznać się z aktualną sytuacją w swoim banku wykonując jeden telefon przed dokonaniem transakcji by była jasność jak to wygląda na dany moment.

Jednak jeśli mimo wszystko zadowoli Was rozwiązanie na aktualny moment to oczywiście możemy takie coś przygotować. Tylko tak jak piszę... To będzie informacja tylko na dany moment.
ForexClub.pl
- Forex Club Tools
- Program Podatek 7.0
- RABATY PROWIZJI
| IC Markets (-21%) | Tickmill (-10%) | XTB (Pakiet książek) | Dukascopy (narzędzia do JForex) | LMAX (-20%) | FxPro (do -15%)

Zapraszamy do kontaktu

panprezes
Bywalec
Bywalec
Posty: 18
Rejestracja: 26 lut 2010, 12:54

Nieprzeczytany post autor: panprezes »

polk81,
W kwestii kosztów opłat bankowych:
To Twój Bank powinien Ci powiedzieć, ile kosztuje dokonanie przelewu. Jeżeli mbank nie ma podpisanej Umowy z Hellenic, czy JP, to ma możliwości by sprawdzić, ile będzie to kosztowało...
Zanim dokonujesz jakiegokolwiek przelewu zagr., powinieneś upewnić się czy Twój Bank ma taką umowę podpisaną - jeśli nie ma, wybierasz taki bank zagr., który umowę ma z mbankiem...
Dla przykładu - w mbanku jest coś takiego, jak przelew europejski (za 5 zł), ale tylko dla EUR.

W moim - niezależnie od tego, czy bank ma umowę z bankiem odbiorcą, czy nie - koszt mam stały (45 zł) - działa to w obie strony...

Powyższe bardziej dotyczy kont złotowych, niż walutowych, ale zasada jest raczej podobna.

Tak, czy inaczej - ciągnij mbank w celu wyjaśnienia, kto wziął Twoją kasę i w jakich kwotach.

pzdr,

Dodano po 14 minutach:

Wydaje mi się, że sprawa jest bardziej skomplikowana. O tyle, że Hellenic nie musiał wcale korzystać z pośrednictwa JP Morgan, ale np. z HSBC, który na mój gust ma umowę z mbankiem, wówczas koszt transakcji byłby minimalny...

McL
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 54
Rejestracja: 04 sie 2009, 13:38

Nieprzeczytany post autor: McL »

raposo pisze:Jednak jeśli mimo wszystko zadowoli Was rozwiązanie na aktualny moment to oczywiście możemy takie coś przygotować. Tylko tak jak piszę... To będzie informacja tylko na dany moment.
mysle, ze pogladowo jak najbardziej sie przyda - mozecie dopisac informacje "stan na dzien taki a taki" - na pewno wielu klientow uniknie przykrej niespodzianki w postaci prowizji 2kzl i np. wybierze paypala...

Awatar użytkownika
raposo
Moderator
Moderator
Posty: 10083
Rejestracja: 22 wrz 2006, 22:10

Nieprzeczytany post autor: raposo »

panprezes pisze:Dla przykładu - w mbanku jest coś takiego, jak przelew europejski (za 5 zł), ale tylko dla EUR.
Chodzi o przelewy SEPA. Faktycznie koszt to przeważnie 5-10 zł w zależności od banku jednak jak napisałeś to dotyczy tylko i wyłącznie przelewów w euro.
panprezes pisze:O tyle, że Hellenic nie musiał wcale korzystać z pośrednictwa JP Morgan, ale np. z HSBC, który na mój gust ma umowę z mbankiem
Jeśli była taka możliwość to prawdopodobnie FxPro mogło o tym nie wiedzieć, w końcu mają klientów z całego świata, a banków jest multum... Jednak przy zlecaniu wypłaty w Panelu Klienta MyFx.Pro mamy takie pola do wypełnienia jak:
CORR. BANK i CORR. SWIFT gdzie sami wskazujemy bank pośredniczący więc wiedząc to co już wiemy można wskazać HSBC jako pośrednika wypłacając do mBanku. O ile faktycznie mają podpisaną umowę.
McL pisze:mysle, ze pogladowo jak najbardziej sie przyda - mozecie dopisac informacje "stan na dzien taki a taki" - na pewno wielu klientow uniknie przykrej niespodzianki w postaci prowizji 2kzl i np. wybierze paypala...
Ok, postaramy się coś takiego przygotować w czerwcu i umieścimy na naszej stronie.
ForexClub.pl
- Forex Club Tools
- Program Podatek 7.0
- RABATY PROWIZJI
| IC Markets (-21%) | Tickmill (-10%) | XTB (Pakiet książek) | Dukascopy (narzędzia do JForex) | LMAX (-20%) | FxPro (do -15%)

Zapraszamy do kontaktu

polk81
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 21
Rejestracja: 08 gru 2008, 14:36

Nieprzeczytany post autor: polk81 »

raposo pisze:[Dlatego uważam, że trzeba naciskać by ktoś kto ma taką możliwość udostępnił szczegóły i potwierdzenie przelewu, gdzie czarno na białym będzie napisane kto i ile sobie potrącił - wtedy można oskarżać i reklamować. Jeśli Twój bank tego nie może zrobić to pozostaje powiedzieć to FxPro i naciskać by oni go zdobyli. Być może rozmawiałeś z jakimś świeżym pracownikiem, który nie wiedział tego, że Twój bank tego nie udostępni i powiedział to co miał na szkoleniu. Jednak to tylko przypuszczenia.
Oczywiscie złozyłem oficjalnie reklamacje do mBanku i oczekuje na odpowiedz - ale spodziewam sie typu - my nie pobralismy opłaty - i taka jest prawda, wiec nic nie mozemy zrobic
raposo pisze:Jeśli chcesz to postaram się zdobyć jakiś bezpośredni kontakt do osoby postawionej wyżej w hierarchii, która mogłaby coś wskórać.
Oczywiscie jak mozesz to daj namiary to wysle i tam pytanie

Co do oplat samo FxPro w odpowiedzi na reklamacje przyznało ze J.P Morgan powinien sksowac mnie na około 25$ , i prawdopodobnie było gdzies przewalutowanie ale oni juz nic nie wiedza Odpowiedz z FxPro
''Dear Sir,

As our live support correctly stated, we do not take any charges for Bank withdrawals. On the attached Swift copy you can see that our Bank, Hellenic, took a charge of 14USD for the transfer. Furthermore, I have confirmed with them that their correspondent would also additionally have taken around 25 USD. i dalej
I do agree with you that the fees appear unusually high, and I must suspect that indeed their was a currency conversion at one point, however it is clear from the swift copy supplied by our Bank that this do not take place on our side.
i tak w kolo ....
Moze i wylewm żale ale chyba każdy by sie wkur..ł jak by mu 2000 PLN znikneło z konta o tak
poz
Ostatnio zmieniony 24 maja 2010, 16:59 przez polk81, łącznie zmieniany 1 raz.

McL
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 54
Rejestracja: 04 sie 2009, 13:38

Nieprzeczytany post autor: McL »

polk81 pisze:Moze i wylewm żale ale chyba każdy by sie wkur..ł jak by mu 2000 PLN znikneło z konta o tak
chyba nikt nie odbiera tego jako zale - takie informacje sa przydatne - a byc moze dzieki temu uda Ci sie odyskac pieniadze - pisz co i jak

jayz
Uczestnik
Uczestnik
Posty: 2
Rejestracja: 26 kwie 2010, 11:29

Nieprzeczytany post autor: jayz »

Z tego co patrzyłem na tabele opłat mbank to ci nie powinni zabrać więcej niż 200zl za przelew , czyli z mojego rozumowania to problem jest gdzieś przy stronie mbank-u.

Z mojego doświadczenia przy wpłatach do Fxpro wynika ze tylko polskie banki pobierają opłatę za przelew (nie więcej niż 200zl). Z dwóch różnych kont walutowych wysyłałem pieniądze. Mam również konto w holenderskim banku i za każdym razem jak wysyłałem pieniądze do hellenic bank nie pobierają ani centa opłaty.

polk81
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 21
Rejestracja: 08 gru 2008, 14:36

Nieprzeczytany post autor: polk81 »

Poniżej wstawiam odpowiedz z mbanku jak i z FxPro - bo juz mi zaczyna brakowac sił do walki z nimi. Jesli ktos ma wiedze jak postepowac dalej przy takich odpowiedziach albo potrzebował by jakis dodatkoych informacji służe chetnie i bede wdzieczny
Prosze tylko pamietac ze przelew szedl w USD na kont USD aby uniknac przewalutowan

mBank -Nawiązując do Pana reklamacji dotyczącej przelewu z datą waluty na 18.05.2010 roku na kwotę 32.262,54 pln przekazuje wyjasnienia mBanku.
Z komunikatu SWIFT MT 103, który otrzymaliśmy z banku zagranicznego wynika, że kwota przelewu pierwotnie zlecona, co widac w polu 33b komunikatu księgowego (kwota bez kosztów zagranicznych), wynosiła 10300 USD, natomiast kwota do zaksięgowania, jaka widniała w polu 32a to 32.262,54 PLN, nastepnie kwota do zaksięgowania została przewalutowana z PLN na USD gdyż rachunek na który były kierowane środki jest prowadzony w walucie USD, więc kwota po przewalutowaniu wyniosła 9704,57 USD. Z całej operacji wynika to, iż nastąpiło podwójne przewalutowanie, pierwsze widać na komunikacie, a drugie nastapiło w momencie, kiedy przewalutowano środki w PLN zlecone na rachunek prowadzony w USD zgodnie z dyspozycją.
Komunikat, na podstawie którego księgowane są środki na rachunkach klientów są komunikatami, które otrzymujemy z banków zagranicznych w formie gotowej i niezmiennej. Na kształt komunikatu przychodzącego ma wpływ zleceniodawca, bank zlecający i bank wysyłający (SENDER). W związku z tym zasadna w tym przypadku byłaby interwencja zleceniodawcy w banku, w którym został zlecony przelewy, w celu poznania przyczyny wyboru takiej operacji walut, gdyż to bank zleceniodawcy wybiera drogę zleconego przelewu. To bank zleceniodawcy musi wyjaśniać z bankiem do którego wysyłał pieniadze (czyli do banku JPMORGAN CHASE BANK) dlaczego nastapiło przewalutowanie dolarów na złotówki.
mBanku nie ma wpływu na kształ komunikatu przychodzącego. Naszym zadaniem jest przyjęcie przelewu i zaksiegowanie na kliencie zgodnie z dyspozycją banku zagranicznego. W celu ułatwienia wyjaśnienia sprawy z bankiem zagranicznym przesyłamy w załączeniu kopię komunikatu Swift Mt 103 , który wpłynął do mBanku z banku zagranicznego i na podstawie którego zaksięgowalismy środki.
Pragniemy ponad to zauważyć iż zleceniodawca wybrał opcje kosztów BEN co oznacza, iż wszystkie koszty ponosi odbiorca przelewu. Kwota przelewu, którą otrzyma odbiorca zostanie pomniejszona o koszty banku zleceniodawcy oraz ewentualne koszty banków pośredniczących. W polu 71F komunikatu, oznaczającym koszty banku Sendera widnieje kwota kosztów 42 USD.

i odpowiedz z FxPro:
As our live support correctly stated, we do not take any
> charges for Bank withdrawals. On the attached Swift copy you
> can see that our Bank, Hellenic, took a charge of 14USD for
> the transfer. Furthermore, I have confirmed with them that
> their correspondent would also additionally have taken
> around 25 USD.
>
> As our Bank is in the beginning of the chain they cannot
> provide us with any advice regarding the charges taken by
> other intermediaries. However, your Bank could provide their
> Swift copy of the incoming transfer (this is the same type
> of advice at the one attached) where you may be able to see
> what charges the intermediaries have taken. This will be
> stated in fields 71F and 71G of the swift copy.
>
> If you require help with reading the swift copy from your
> Bank, please feel free to forward it to me and I will be
> happy to explain what each field means.
>
> I do agree with you that the fees appear unusually high,
> and I must suspect that indeed their was a currency
> conversion at one point, however it is clear from the swift
> copy supplied by our Bank that this do not take place on our
> side.

plus druga odpowiedz

Dear Sir,

Hellenic Bank and JP Morgan will not provide you any further information as
you are not their client. We are already in the process of trying to contact
JP Morgan via Hellenic to request further information and any explanations,
however there is no guarantee we will receive an answer.

The only way we can help you and establish who took the charges is by seeing
the copy of the swift received by your Bank.

Please request that they provide you with the swift copy of the MT103
received for your transfer.

I am more than happy for you to provide my contact details to your Bank
officer in Poland if they wish to talk to me directly.

In the meantime, I will contact you as soon as I have further information
from our Bank.

Regards,

ODPOWIEDZ