Szanowni Państwo,
witam ponownie. Znów pojawiło się kilka nowych spraw, a i pewne stare tematy się powtarzają, zarówno na tym forum jak i w pytaniach do FX Clearing. Postaram się więc na nie pokrótce odpowiedzieć:
- Jesteśmy Market Maker, ale mamy technologię ECN i zlecenia wykonywane są natychmiastowo. Platforma jest bardzo szybka, zarówno demo jak i real.
- Osoby, które otworzyły demo bądź konto real przed 12 kwietnia mogą mieć problemy z zobaczeniem par z 1 pipsem na kontach MINI. Należy przejść do Market Watch (Ctrl+M), prawym klikiem wybrać "Show All" i pokażą się wszystkie pary u nas dostępne, w tym te ze znakiem #, np. EURUSD#, które mają 1 pip spreadu (są one na samym dole Market Watch). Aby otworzyć wykres danej pary, należy kliknąć prawym klikiem na danej parze i wybrać "Chart Window".
Osoby, które otworzyły konta demo bądź real po 12 kwietnia nie powinny mieć tego problemu.
Przesłaliśmy do wszystkich klientów poprzez platformę MT4, zarówno demo jak i real informacje o tych zmianach. Proszę sprawdzić w Metatrader w Mailbox.
- Skalpowanie jest zabronione na kontach Mini. Na kontach Mikro można skalpować bez problemu. Jeśli zlecenia na kontach Mini trwają krócej niż 8 min lub biorą mniej niż 8 pipsów zysku, ale sporadycznie, to nie jest to skalpowanie. Zabraniamy nagminnego skalpowania.
Zlecenie jest uznawane za skalpowanie, jeśli zachodzi jeden z warunków, albo, albo, np. albo mniej niż 8 min albo mniej niż 8 pipsów, a nie oba na raz.
Ogólnie nie jesteśmy bardzo rygorystyczni w tej kwestii. Jeśli ktoś łamie te zasady, to zwracamy mu uwagę. Nie nakładamy od razu kar, nie zamykamy konta, itp.
- Jedynie FAP Turbo jest zabroniony. Wszystkie inne EAs są dozwolone.
- Stop loss, take profit itp. wynosi 2 razy wielkość spreadu, więc jak jest 2 pipsy spreadu, to stop loss jest 4 pipsy, jeśli spread jest 4 pipsy, to stop loss jest 8 pipsów, itp.
- Luki cenowe w czasie weekendów i wiadomości gospodarczych nie są gwarantowane, bo nie ma tych cen w danym momencie na rynku. Prawie żadna firma nie gwarantuje stop lossu lub realizacji zleceń w takich warunkach. Jeśli znają Państwo taką firmę, która ma MT4, to proszę dać znać. Sam byłbym zainteresowany.
1000 pipsowych skoków w cenach nie ma. Były kilka miesięcy temu 200-400 pipsowe, ale to był wyjątek. Teraz 50 pipsowy skok to rzadkość.
- Spread jest ZAZWYCZAJ stały, ale może być zwiększany w czasie ogłaszania wiadomości gospodarczych.
Cytat z FAQ:
"Przeważnie spready są stałe, ale mogą zostać rozszerzone w nienormalnych warunkach rynkowych przeciętnie od 2 do 5 pipsów zależnie od dostępnych spreadów w danym momencie w naszych izbach rozrachunkowych.
Nie ma specyficznych ograniczeń lub warunków na rozszerzanie spreadów i w większości przypadków nie jest to zależne od nas, ale raczej od ogólnej sytuacji na rynku."
Zdarza się więc czasami, że nawet gdy nie ma wiadomości gospodarczych, to spread zamiast 2 może być 3 pipsy, ale nie jest to częste. Nie gwarantujemy stałych spreadów cały czas, jednak zazwyczaj są takie, jak podano w tabeli.
- N/A w tabeli znaczy Not Applicable (nie dotyczy), gdyż dla kont Mikro i Pro nie ma spreadów 1 pip. Tak samo SWAPu nie ma na kontach Mini i Mikro, tylko Pro.
- Demo jest jedynie Mini i Pro. Jak ktoś chce handlować na koncie demo Mikro, musi otworzyć konto demo Pro. Wprawdzie jest tam naliczany SWAP, ale już na kontach rzeczywistych nie ma SWAPu. Mamy oczywiście wszystkie 3 rodzaje kont real, Mini, Mikro i Pro.
- Aby handlować na komórce na Mobile MT4, należy załadować go ze strony
www.metaquotes.net/downloads. Minimalna wpłata wynosi $1.000. Można otworzyć nowe konto lub wpłacić na istniejące konto handlowe.
- Można mieć w tym momencie 8 kont handlowych. Nie trzeba wypełniać ponownie wniosku online ani wysyłać dokumentów. Wystarczy to zrobić raz, a przy otwieraniu nowego konta należy podać jego rodzaj, walutę i dźwignię, np. Konto Mini w PLN, dźwignia 1:100.
Można przelewać fundusze między kontami, gdy są w tej samej walucie, np. oba w USD.
Nam nie wolno zamieniać walut, bo nie jesteśmy bankiem ani PayPalem, itp.. Także jeśli ktoś ma konto w USD i już kiedyś dokonał wpłaty na nie, nie może przesłać innej waluty, np. PLN. Musi otworzyć nowe konto w takim przypadku.
Jeśli konto jest. np. w USD, ale nigdy nie było zasilone, to można wpłacić inną walutę i zostanie ono zamienione automatycznie, ale lepiej założyć od razu konto w takiej walucie, jaką chce się wpłacić.
- Również nie możemy doradzać graczom, grać za nich, szkolić ich, itp.
Są od tego odpowiednie firmy. My wykonujemy jedynie zlecenia w imieniu graczy. Są firmy brokerskie, które proponują takie usługi, ale jest to na innych warunkach.
- Wpłaty i wypłaty trwają zazwyczaj do 2 dni. Przez PayPal i Moneybookers może to być nawet kilka minut i fundusze są zaksięgowane. Ale nie należy oczekiwać, że skoro raz czy dwa zaksięgowano je tak szybko, to będzie tak cały czas. Czasem mamy natłok pracy, np. w poniedziałek po weekendzie. Również gdy fundusze wpłyną lub chcą je państwo wypłacić w czasie, gdy nasze biuro w Kanadzie jest nieczynne, musi to poczekać do otwarcia biura.
- Jest nie do pomyślenia, żebyśmy nie zaksięgowali wpłaty lub nie wypłacili funduszy. Taka sytuacja nigdy nie ma prawa się zdarzyć, bo to dyskfalifikuje firmę totalnie. Owszem, zdarzyły się 2 czy 3 przypadki, gdy trwało to 2-4 tygodnie, ale nie z naszej winy. Wpłacający/wypłacający wpisał zły numer konta bankowego, nie było jego nazwiska na przekazie, itp. Ale w końcu sprawy się wyjaśniły.
- Kiedyś nie pobieraliśmy prowizji 3% przy wpłatach poprzez PayPal i Moneybookers. Tzn. teraz też jej nie pobieramy, tylko poprzednio ją refundowaliśmy z własnej kieszeni. To firmy Moneybookers i PayPal pobierają od nas te prowizje. Ale w zamian mamy promocje, np. 3% na koncie Mini i 5% na Mikro, które pokryją te straty.
- Co miesiąc mamy tylko z samej Polski otwartych ok. 10-40 kont rzeczywistych i 100-200 demo.
- W związku z tym pracuję teraz na cały etat i mogę codziennie odpowiadać na Państwa pytania, co staram się robić i odpowiadam na bieżąco.
Ostatnio byłem na urlopie zagranicznym i nie byłem w stanie odpowiadać codziennie, przez co jeden pan się bardzo zdenerwował. Serdecznie jego i innych Państwa przepraszam i postaram się w przyszłości na bieżąco odpowiadać na pytania lub zostawić automatyczną wiadomość, że jestem nieobecny.
- Pan również sugeruje, że skoro założył konto, to my się już nim nie interesujemy. Wręcz odwrotnie, samo założenie konta nic nam nie daje. My zarabiamy, jeśli pan u nas handluje, a nie posiada czyste konto.
- Zdaję sobie sprawę, że mamy trochę niedociągnięć, ale staramy się zapewniać jak najlepsze usługi. Oczywiście obsługa klienta jest bardzo ważna. Posiadamy jednak takie warunki, jakich nie ma wiele innych firm, np. spread 1 pip, niski stop loss, zerowy Swap, depozyt od $1, konta w PLN, możliwość skalpowania, hedżowania (od czerwca w firmach US nie można będzie już hedżować, u nas tak), itp.
- Automatycznie można wybrać wielkość lotów n.p. 0.01, 0.05, 1.0, 2.0, itp. Jeśli ktoś chce złożyć zlecenie o innej wielkości, np. 0.25, 0.5, 2.37 itp. należy to wpisać ręcznie.
Pozdrawiam wszystkich Państwa serdecznie.