alinoe pisze: ↑28 kwie 2020, 11:48
raposo pisze: ↑28 kwie 2020, 11:15
To prawdopodobnie zysk jaki przypada z obrotu 1 lota (średnio). Instrumentów mają kilka tysięcy, opłaty różne, a obrót mierzą w lotach. Więc to pewnie zysk z całości obrotu podzielony przez ilość obróconych lotów.
Prawdopodobnie to coś koło tego. Pytam się bo te liczby są coś wysokie, rentowność na lota mają ponad 300 zł. Nie wiem czy dobrze się orientuję ale prowizję na locie na przykład na walutach mają chyba 16 zł czyli razem 32 zł licząc w obie strony. Właśnie gdzieś wyczytałem, że rentowność na lota to przychody z działalności operacyjnej razem podzielone przez obrót instrumentami cfd w lotach. Widocznie w ogóle się na tym nie znam skoro nie zgadza mi się to.

Zawsze myślałem, że ich główne przychody z działalności operacyjnej to przede wszystkim prowizje albo w ogóle coś źle liczę.
Jak zajrzysz do Sprawozdania Finansowego XTB za 2019 rok (
https://ir.xtb.com/raporty/raporty-okresowe/) to zobaczysz na str. 3 jak wygląda struktura całości rzychodów.
Następnie w Nocie 6.1 w informacji dodatkowej na str. 37 to tam będziesz miał strukturę przychodów operacyjnych:
-62% to spread
- 23% to Market Making (czyli strata klienta kiedy oni otwierają pozycję przeciwstawną)
- Tylko 15% to prowizje, swapy i opłaty.
Sorry że nie wstawiłem zdjęć ale nie chciały się dodać.
EDIT żeby nie było niedomówień: Dane które wymieniłem wyżej dotyczą 2019 roku kiedy rentowność z lota wynosiła 150zł (źródło:
https://ir.xtb.com/wyniki-xtb-za-2019-roku/). W sytuacji kiedy w IQ 2020r. wyniosła ponad dwa razy tyle, spodziewalbym się że większość przychodów byłaby z Market Makingu.