Tutaj jest ciekawy temat , calego nie czytalem :Hikari pisze:Mieszanie wody z dieslem jako paliwa bylo praktykowane juz cwierc wieku temu, ale sprawa jakos ucichla.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2135248.html
Tutaj jest ciekawy temat , calego nie czytalem :Hikari pisze:Mieszanie wody z dieslem jako paliwa bylo praktykowane juz cwierc wieku temu, ale sprawa jakos ucichla.
Ciekawy patentDagu pisze:w polsce niektorzy mechanicy takie cos robia
zbiornik z woda destylowana dalej przewody medziane elastyczne owiniete wokol kolektora i woda sama zmienia stans kupienia bez zadnych strat energii
Moze gdzies za filtrem powietrza ?Dagu pisze:nie pamietam czy na zasadzie cisnienia wlasnego czy pompki para dalej podawana do mieszanki
Do diesla mozna jeszcze dodawac LPG, tez spalanie znacznie spada ale temperatura rosnie i silnik szybko umiera....Wpływ wody zawartej w emulsji paliwowo-wodnej na proces spalania w cylindrze polega na redukcyjnym jej oddziaływaniu na stężenia związków toksycznych w spalinach.
Do wyjaśnienia tego oddziaływania niezbędna jest analiza przebiegu procesu spalania, szczególnie w jego pierwszym, kinetycznym etapie. W tym bowiem okresie dochodzi w pierwszej kolejności do odwodornienia paliwa i towarzyszących mu procesów pirolizy, których efektem jest tworzenie się przede wszystkim cząstek stałych [12]. Procesy te są intensywnie hamowane poprzez powstające w strefie spalania rodniki OH oraz tlen, który odgrywa podstawową rolę, powodując jednocześnie wzrost temperatury oraz intensyfikację powstawania rodników OH. Oprócz tlenu na intensywność zachodzących procesów ma wpływ temperatura i ciśnienie. Wiadomo bowiem, że woda powyżej parametrów krytycznych (powyżej temperatury 374°C i ciśnienia 221 bar) posiada zwielokrotnione zdolności katalityczne.
[...] ilość rodników OH zależy od obecności wody w obszarze spalania. Jednym z efektywniejszych sposobów jej dostarczenia do stref płomienia w cylindrze, czyli stref tworzenia się tlenków azotu, jest dostarczenie jej w postaci emulsji paliwowo-wodnej"
Jak również:
"W silniku o ZS podczas mieszania się stosunkowo chłodnego paliwa z gorącym powietrzem następuje rozluźnienie wiązań C-C i C-H wskutek działania wysokiej temperatury. Wywołuje to rozpad cząsteczek, który ułatwia samozapłon oraz powoduje powstawanie reszt bogatych w węgiel i innych składników trudno ulegających utlenieniu. Szybkie przereagowanie tych reszt jest możliwe tylko za pomocą (w obecności) katalizatora, jakim jest para wodna. To działanie katalityczne zachodzi tylko wówczas, gdy para wodna znajduje się w bliskim sąsiedztwie cząsteczek węgla. Dostarczanie wody razem z paliwem powoduje przyspieszenie spalania węgla."