Zastanawiam się jak zasymulować poślizgi cenowe w EA. Chodzi mi przede wszystkim o to jaki model poślizgu przyjąć. Czy na przykład sensowne jest założenie, że zlecenie wchodzi po np. 2 sekundach od wysłania zlecenia czy sugerowalibyście inne podejście (np. przesunąć wykonanie zlecenia o N ticków do przodu)?
Nie mam zbytniego doświadczenia w realnych kontach i stąd nie bardzo wiem jakich poślizgów można się spodziewać dla polskich brokerów ECN typu mForex.
Symulowanie poślizgów cenowych
- por. Borewicz
- Gaduła
Re: Symulowanie poślizgów cenowych
Bardzo wiele zależy od rodzaju strategii, instrumentu oraz brokera. Mam sporo doświadczeń z tym związanych podczas gry w Armadzie. Np. na EURUSD, jeśli będzie to strategia grająca najczęściej na danych, to poślizgi będą duże - od 1 do kilku pipsów na transakcję i więcej. Jeśli natomiast strategia gra na zwykłych wskaźnikach, to przy spokojnym rynku poślizg nie powinien przekroczyć 1 pipsa (zwykle nie więcej niż 0.5 pipsa). Jeszcze raz zaznaczam, że to informacje dla edka i Armady.
Jak zasymulować takie poślizgi podczas testowania strategii? Najprostszym sposobem jest doliczenie przeciętnego poślizgu do spreadu. Dolicz do średniego spreadu przeciętny poślizg oraz prowizję brokera przeliczoną na punkty. Jeśli strategia będzie zarabiać, to wtedy są szanse.
Zwróć jeszcze uwagę na sposób zamykania pozycji. Jeśli będzie to sl (np. przesuwany trailing stop) lub zamykanie "z ręki", to poślizg należy policzyć podwójnie do każdej pozycji. Poślizg podczas zamykania można natomiast pominąć jeśli stosujesz TP.
Jak zasymulować takie poślizgi podczas testowania strategii? Najprostszym sposobem jest doliczenie przeciętnego poślizgu do spreadu. Dolicz do średniego spreadu przeciętny poślizg oraz prowizję brokera przeliczoną na punkty. Jeśli strategia będzie zarabiać, to wtedy są szanse.