Cblondyn pisze: ↑30 mar 2021, 09:36
dreptak pisze: ↑29 mar 2021, 00:57
Natomiast ,jezeli chodzi o Kelly'ego -jezeli ktos stosowal do zakladow bukmacherskich powinien rozumiec o co chodzi ,nie powinno byc problemow ,to przeciez dziecinnie proste :
K%= W- [(1-W)/R ]
W -procent tradow wygranych np 50% (prawdopodobienstwo w oczywisty sposob wynika z historii )
R=win/loss ratio ,np 250 $ do 150 $ =~1.67
K%=0.5- [(1-0.5)/R]=0.2006
Znaczy bazujac na efektywnosci tradera w nastepnym swoim tradzie powinien on uzyc stawki 20.06 kapitalu aby zmaksymalizowac swoje wyniki .
Bardzo sprytnie. Wybrałes przykład który bez liczenia widać, że jest zyskowny. Mam pytanie odnośnie wyniku jaki pokazałeś. Te 20,06 to wartość pozycji w %? Czyli mam rozumieć, że optymalnym rozwiązaniem jest gra z ryzykiem na jedna pozycje na poziomie 20,06%?
Pod warunkiem, że gra daje przewidywalne parametry możliwe do obliczenia prawdopodobieństwem.
Oczywistym jest, że w trejdingu nie ma metody na obliczenie prawdopodobieństwa sukcesu, dlatego jedynym wyznacznikem jest skuteczność trejdera na bazie próbki historycznej, ale to jest, oczywiście, złudne i zawsze się może zmienić.
Tak samo z wypłatą - tu także jedynie dane historyczne, czyli Profit Factor.
I, oczywiście, to też nie jest gwarantowane.
Dlatego bzdurą jest granie pełnym Kellym na wykresach.
Natomiast, Kelly jest bardzo dobrym wskaźnikiem wydajności trejdera i jego strategii.
Obserwując K% widzimy, czy jest dobrze, bo wzrasta, czy jest coś źle, bo spada.
No i, jeżeli się zbliża do 0, to jest fatalnie.
Jeżeli K%<0, to jest porażka i trzeba przemyśleć co robimy nietak.
Dodam, że w trejdingu nie ma metody na obiektywne (niezależne od wydajności trejdera) obliczenie prawdopodobieństwa sukcesu, ani wypłaty, ponieważ wykres nie jest grą, ani losową, ani żadną inną.
To ludzie sobie wymyślili grę na wykresach, ale nikt nie umie określić zasad tej gry, ponieważ takie nie istnieją.
Trejder, Mentor/trener, aka. Dadas, fx-technik, obecnie ninjaproject.
Programuję wskaźniki i EA do MetaTrader 4/5.