Panowie ja gram na niskich interwałach wspierając się wyższymi. Gówna idea opiera na skalpingu na m1 cały czas obserwując pozostałe interwały(wyższe). Gram tam od 4-5 lat z bardzo dobrymi skutkami. Na fx jestem od 8 lat
Postaram się mniej więcej nakierować was na to co
moim zdaniem jest prawdą o rynku i jest
skuteczne.
Na początku trzeba się zastanowić kto dysponuje największymi funduszami na fx i w jaki sposób je lokuje na rynku. Bo to one będą kształtowały zachowania ceny. Nie interesuje nas do końca kto to jest ale możemy domyślać się, że fundusze inwestycyjne, hedgingowe i tak dalej. Jeśli już wiemy to pozostaje nam te wiedzę wykorzystać.
Pamiętajcie, że ci ludzie nie mają do dyspozycji żadnych płatnych wskaźników czy innych wymyślnych EA. (wiem, że tu się nie zgodzicie, i będziecie protestować, ale pracowaliście jako trader kiedyś?)
Fundy najczęściej korzystają z poziomów wsparcia i oporu ponieważ dają one jasne sygnały i dostarczają informacji o tym gdzie ustawić SL. Dlatego jakiekolwiek strategie bez uwzględniania tych poziomów moim zdaniem nie mają racji bytu na dłuższą metę. Trzeba przynajmniej mieć świadomość, że coś takiego istnieje i w którym miejscu. Poza tym to po prostu działa i dobrze wykorzystywane może dać skuteczność rzędu 60-80%. Z bardzo dobrym rr 1:3 czy 1:4.
Jednak poza samym systemem mamy drugi czynnik jakim jest background.
Moim zdaniem jest on nawet bardziej kluczowy od samego systemu. Chodzi tu o to, że powinniśmy bardzo ściśle trzymać się zasad:
-kiedy grać, a kiedy nie grać
-w jakich godzinach zamykać otwarte pozycje a kiedy je trzymać
-sprawdzać dane makro przed sesją i wiedzieć na co dokładnie patrzeć
-sprawdzać pary skorelowane i wiedzieć czego szukać
-kontrolować kilka interwałów i szukać potwierdzeń
-korzystać z ogólnej analizy sytuacji lini trendu i innych
-analizować logicznie ruchy ceny (coś czego nie potrafi żaden automat)
-nie grać wszystkich sygnałów wygenerowanych przez system