wolumen i LOK

Miejsce, gdzie początkujący mogą zadawać nawet najbardziej dziwne pytania.
mateuszw
Uczestnik
Uczestnik

wolumen i LOK

Nieprzeczytany post autor: mateuszw »

Witam wszystkich! Jestem początkujący więc proszę o wyrozumiałość :oops:

Piszę w dość nietypowej sprawie a mianowicie czy mógłby mi ktoś wyjaśnić "łopatologicznie" różnice pomiędzy wolumenem a liczbą otwartych kontraktów?

Jeszcze jedno, gdy kupujący otwiera nową długą pozycję czyli kupuje a sprzedający otwiera nową krótką czyli sprzedaje, tworzą jeden kontrakt, w takiej sytuacji LOK rośnie. Więc co oznacza sytuacja kiedy kupujący zajmuje nową długą a sprzedający zamyka starą długą ? czy taka sytuacja oznacza, że kupujący wystawia zlecenie kupna a sprzedający sprzedaję swoje poprzednie pozycje ?

Awatar użytkownika
Robert Szymaniak
Stały bywalec
Stały bywalec

Re: wolumen i LOK

Nieprzeczytany post autor: Robert Szymaniak »

Cześć Mateusz :-)

To zagadnienie stricte futures'owe, jednak spróbuję Ci pomóc. Postaram się wyjaśnić najprościej jak potrafię.

Na początek pamiętaj, że na rynku ZAWSZE masz dwie strony transakcji. To nieprawda, że cena rośnie, gdy kupujących jest więcej niż sprzedających. Zawsze jest ich tyle samo. Zmiana ceny wynika z tego, że jedna ze stron nie chce zaakceptować ceny, oferowanej przez drugą stronę. Powróćmy jednak do pytania, które zadałeś.

Wolumen określa całkowitą liczbę kontraktów, które wymienili między sobą inwestorzy w ciągu danego dnia. Analizując wolumen, widzisz jak dużą "presję" na rynku wywierali inwestorzy. Im większy wolumen, tym większa presja i tym "poważniej" możesz traktować wydarzenia tego dnia.

Open Interest to liczba wciąż otwartych kontraktów, trzymanych przez inwestorów po zakończeniu sesji. Ten wskaźnik mierzy przepływ pieniądza na rynku danego kontraktu. Jeśli liczba otwartych kontraktów rośnie, to znaczy że więcej pieniędzy wpływa na rynek. Odwrotnie, jeśli Open Interest spada, to pieniądze wypływają z rynku.