DEMO vs REAL i zarabianie na przykladzie jazdy fiatem 126p

Miejsce, gdzie początkujący mogą zadawać nawet najbardziej dziwne pytania.
Awatar użytkownika
seba
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 417
Rejestracja: 20 paź 2010, 17:06

DEMO vs REAL i zarabianie na przykladzie jazdy fiatem 126p

Nieprzeczytany post autor: seba »

w czasowkach rozgorzala dyskusja na temat DEMO vs REAL
jako ze jest sobota, za oknem sniegi, deszcze i wiatry, a w TV nie ma zadnego ciekawego meczu postanowilem tez napisac cos od siebie...
ale ze wyszedl mi z tego dosc dlugi post zdecydowalem sie wstawic go tutaj

tak mniej wiecej ja to widze
PS. obejrzyjcie te dwa filmiki bo wg mnie pokazuja istote tego wszystkiego
:)

=======================================================================================

etap 1 - DEMO
jestescie juz w odpowiednim wieku i zaczynacie sie interesowac motoryzacja -> (ooo forex...ciekawe co to takiego?)
kupujecie w epmiku jakas gre i zaczynacie grac -> (pierwsze konto demo)
na samym poczatku zaraz po instalacji nie bylo rewelacyjnie..ale po krotkim czasie juz wiecie mniej wiecej o co tam chodzi..co robia poszczegolne przyciski, o co chodzi w misjach, za co sa punkty itp -> (obsluga platformy)
znalezliscie tam fajnego fiata 126p, ktory wam sie bardzo podoba i wlasnie nim najczesciej gracie -> (wybrana strateria / sposob gry)
wyglada to mniej wiecej tak:
http://www.youtube.com/watch?v=_RTfrXBX ... re=related

co niektorzy dokupuja sobie nawet kierownice z hipermarketu i zeby bylo jak w prawdziwym -> ("traktuje demo tak samo jak real")
po jakmis czasie myslicie sobie no fajnie sie nim jezdzi...juz umiem kilka trickow
fura daje rade...ja daje rade...kupie sobie takiego samego - prawdziwego
i tu nastepuje etap 2

etap 2 - przejscie na REAL
wchodzcie na allegro
http://moto.allegro.pl/fiat-126-4059
i widzicie cala game fiatow 126p

szukacie takiego samego jak w gta ale widzicie ze jedne tansze...drugie drozsze...jedne ladniejsze...inne brzydsze -> (rozni brokerzy)
w koncu decydujecie sie na jednego z nich...podpisujecie umowe kupna/sprzedazy i placicie za wasza 1 fure -> (podpisanie umowy, wplata I depozytu)
pelni podniecenia odjezdzacie prawdziwym maluchem i zaczyna sie etap 3

etap 3 - gra na REAL
od razu widac pewne roznice, a wydawalo sie ze takich nie bedzie
po pierwsze juz nie siedzi sie tak wygodnie w srodku jak w domu przed monitorem -> (psychika)
co chwile cos sie psuje, nie wystarczy juz wcisnac SPACJE + STRZALKE W BOK zeby zawrocic na recznym...-> (a to poslizgi, a to rekwotowania itp)
o driftach i predkosciach 250km/h wydaje sie ze wogole nie ma co marzyc -> (100% konta w godzine)
i to ze walnneliscie w lampe w GTA nic nie znaczylo...jak wiadomo strefa zgniotu w prawdziwym maluchu konczy sie na silniku, a silnik jest niestety za kierowca...
wiec trzeba jezdzic ostroznie bo kazda lampa moze was zabic -> (MC)

po pewnym czasie jazdy maluchem dochodzicie do wniosku ze to jednak zupelnie co innego niz GTA...wydaliscie tez duzo pieniedzy na paliwo, czesci, naprawy...
a jezeli nie daj boze zaliczyliscie jakas wieksza stluczke to moze musicie kupic calego nowego malucha :/ -> (depozyt nr 2)

etap 3 i 1/2- "tuning malucha"
po pewnym czasie jazdy zwyklym maluchem zdajecie sobie sprawe ze szalu nim nie zrobicie..dochodzicie do wniosku ze trzeba to troche poprawic
zaczynacie czytac rozne ksiazki o samochodach, o technice jazdy -> (ksiazki, ebooki o systemach, wskaznikach, psychice)
odwiedzacie rozne strony internetowe typu maluch.pl, tuning.pl itp gdzie mozna samemu podyskutowac i wymienic sie pogladami z osobami ktore przynjamniej teoretycznie maja wieksza wiedze od nas -> (fora internetowe takie jak np to)
kupujecie rozne cudowne CHIPY na allegro, i filtry stozkowe ktore daja + 25KM, a montaz trwa 5 minut -> (cudowne systemy i wskazniki z allegro i od roznych "guru fx")

moze i daje to pewne efekty...np wasz maluch ma juz okolo 30KM ale caly czas widzicie ze to jednak nie to...

na tym etapie wiele osob rezygnuje...duzo prosciej jest isc do pracy na etat, dostac sluzbowego Opla Astre i sobie spokojnie jezdzic...oczywiscie nigdy rajdowcami wielkimi w takim przypadku nie zostaniecie...no ale nie trzeba juz bedzie sie meczyc wiecej z tym maluchem
jezeli zdecydujecie sie jednak pomimo trudnosci i wszelkich niedogodnosci kontynuowac zabawe przechodzicie do etapu kolejnego

etap 3 i 3/4- "profesjonalny tuning"
na wstepie zdaliscie sobie sprawe ze latwo nie bedzie...ale powoli do celu..
wiecie ze jezeli kupowac czesci to tylko markowych firm, jezeli sluchac rad to tylko odpowiednich ludzi i co najwazniejsze poswiecacie wiele czasu na nauke jazdy...na poczatku powoli, ale z czasem coraz szybciej i coraz lepiej...

oczywiscie zdarzaja sie tez stluczki i awarie...ale juz coraz mniej sie tym przejmujecie bo wiecie ze wszystko idzie w odpowiednim kierunku

fajnie jak spotkacie na swojej drodze jakiegos dobrego mechanika, ktory ma doswiadczenie i sukcesy w przerabianiu maluchow...przewaznie bedzie chcial tez za to jakas gotowke wiec wyjdzie troche drozej - ale mozliwe ze szybciej...darmowi mechanicy tez sie czasami zdarzaja...ale trzeba byc ostroznym -> (szkoleniowcy i szkolenia)
nie jest to oczywiscie koniecznie...wszystko mozna zrobic samemu..na koniec bedzie wieksza satysfakcja, wieksze umiejetnosci, ale prawdopodobnie zajmie wtedy wiecej czasu

etap 4 - PELNA RZEZNIA!!!
po wielu dniach / miesiacach / latach spedzonych na ciezkiej pracy w garazu
najprawdopodobniej z wieloma wyrzeczeniami po drodze
nastepuje etap 4

macie juz poteznego malucha...doskonale go opanowaliscie i umiecie nim jezdzic
macie potezny silnik, nawiercane tarcze, sportowe regulowane amortyzatory, wstawiona klatke bezpieczenstwa, fotele kubelkowe, pasy 5 punkotowe, rajdowe opony itp
jednym slowem PELEN KOZAK

i co najwazniejsze kierowca potrafi opanowac maszyne i w kazdym momencie doskonale wie co robi

TERAZ WASZ SAMOCHOD I WASZA JAZDA WYGLADA TAK:
http://www.youtube.com/watch?v=ip_oYs72Vo4

nie ma porownania do sluzbowego Opla Astry...
sluzbowe mercedesy S500 wielu prezesow tez przewaznie nie maja szans
czasami nawet uda sie objechac spod swiatel jakies ferrari albo audi R8



czy warto i czy kazdy potrafi to zrobic??
na to niech kazdy odpowie sobie sam
:)

Awatar użytkownika
KenArf
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 21
Rejestracja: 28 lut 2012, 00:22

Nieprzeczytany post autor: KenArf »

:D fajne, dzięki za poświęcony czas. m.in i mnie bo jestem na początku drogi... Siedzę i klepię blachy maluszka sam, bo ...właśnie mechanicy różni bywają

pozdrawiam

Awatar użytkownika
rabit
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 1139
Rejestracja: 02 gru 2011, 01:10

Nieprzeczytany post autor: rabit »

Czy ktorys z moderatorow moglby polaczyc te wszystkie trzytematy w tym tutaj tak by wypowiedzi zawarte w czasowkach nie zostaly wykasowane ?
Ze mnie dupa nie trejder!!! :D

Awatar użytkownika
Esco
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 2603
Rejestracja: 11 kwie 2010, 20:56

Nieprzeczytany post autor: Esco »

Temat z czasówek został przeniesiony do dyskusji ogólnych.

Awatar użytkownika
seba
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 417
Rejestracja: 20 paź 2010, 17:06

Nieprzeczytany post autor: seba »

KenArf pisze: fajne, dzięki za poświęcony czas. m.in i mnie bo jestem na początku drogi... Siedzę i klepię blachy maluszka sam, bo ...właśnie mechanicy różni bywają
spoko spoko
jak mi przyjdzie do glowy jakis inny ciekawy pomysl to znowu napisze hehe

PS. na forum kilku dobrych darmowych "mechanikow" by sie znalazlo
tylko niestety nie zawsze maja chec do pomocy :)
ale patrzac po nieustajacej nawalnicy "nowych rajdowcow" na forum to szczerze mowiac sie nie dziwie :)

pozdrawiam

ODPOWIEDZ