Jak łatwo się domyśleć z działu w którym zamieszczam ten temat, jestem początkującym graczem na forexie. Czytam b. dużo na temat fx tutaj, na forum, na forex factory, babypips etc. Do tego staram się poświęcać czas książkom i innym bardziej "kompletnym" opracowaniom zadanego tematu.
Aktualnie uczę się na demo, staram się grać z wykorzystaniem tego co zdaje mi się żelazną podstawą tzn. linii trendu, poziomów s/r, poziomów fibo, podstawowych oscylatorów (MACD, RSI), rozpoznawać elementarne formacje świeczek i ćwiczyć zarządzanie wielkością pozycji i MM.
Drążąc temat analizy technicznej czuję się (to chyba naturalne) przytłoczony wielością koncepcji i sposobów podejścia do analizy wykresów. Od setek wskaźników przez fale Elliotta, formacje harmoniczne etc. Wiem, że najlepiej byłoby sprawdzić wszystko samemu i po kolei (i pewnie wielu z Was tak robiło) niemniej jednak, chcę od czegoś w miarę spójnego zacząć, w sposób możliwie uporządkowany, a nie wrzucając na wykres chaotycznie/bezrefleksyjnie garść wskaźników. W takiej sytuacji wydaje mi się słuszne zająć się praktyką zaczynając od jakiegoś systemu, tak aby nauczyć się pracy z wykresem, dyscypliny i przede wszystkim spróbować zrozumieć myślenie doświadczonego/doświadczonych traderów, którzy z reguły są autorami takich systemów - zbiorów koncepcji i idei, które nie są sztywnymi regułami bo przecież w toku dyskusji widzę, że często ulegają modyfikacjom i indywidualizacji (więc tez nie o to chodzi, że jestem leniwy i ktoś ma myśleć od początku do końca za mnie:P)