Zrozumieć Forex. Czy można na nim zarobić?

Miejsce, gdzie początkujący mogą zadawać nawet najbardziej dziwne pytania.
Tazi
Uczestnik
Uczestnik

Zrozumieć Forex. Czy można na nim zarobić?

Nieprzeczytany post autor: Tazi »

Temat nudny, powtarzający się, zapewne wielu z Was irytuje, prowadzi do dyskusji z której trudno cokolwiek wynieść.

Jestem kompletnym laikiem, nie znam nawet podstawowych skrótów. Forexem interesuje się od kilku miesięcy (z przerwami), czytam książki, przeglądam fora, próbuje własnych sił na kontach demo. Zainteresowałem się nim zupełnie przypadkiem, znalazłem ciekawą reklamę mówiąca o dużych zyskach w krótkim czasie. Faktycznie, założyłem demo nie posiadając kompletnej wiedzy na ten temat. W ciągu miesiąca z 30tys zrobiłem ponad 160tys, był to czysty fart, po kilku dniach straciłem wszystko, w tedy uświadomiłem sobie, że reklamy mówiące o szybkim zysku mają się nijak do rzeczywistości. Marzenia o milionach pękły jak bańka mydlana. Zacząłem czytać więcej, zastanawiać się czy faktycznie można na tym zarobić. Książki, poradniki zachwalają, forumowicze? właśnie, w głowie mam coraz większy mętlik, jedni piszą, że na forexie zarabiają tylko banki i brokerzy inni natomiast powtarzają o magicznym pięciu procentach.

Postanowiłem przeanalizować wszystkie informacje, zacząć myśleć po swojemu. I co mi wyszło?

1. Główną przyczyną niepowodzenia są emocje, panując nad nimi można zdziałać cuda.
2. Trader posługuje się schematami, do każdego wykresu przyporządkowuje daną formację co ułatwia mu analizę, ostrzega go przed zmianą trendu, mówi kiedy kupić i kiedy sprzedać.