Optymalna wartość S/L i TP - wyliczenie

Miejsce, gdzie początkujący mogą zadawać nawet najbardziej dziwne pytania.
Awatar użytkownika
stanmike
Bywalec
Bywalec

Optymalna wartość S/L i TP - wyliczenie

Nieprzeczytany post autor: stanmike »

Witam wszystkich,

jestem bardzo początkującym graczem(nawet nie wiem czy tak mogę o sobie mówić). Wiadomo, iż nim w czymś zacznie się działać należy się do tego dobrze przygotować. A więc czytam. To forum znalazłem niedawno, a ponieważ mi się spodobało - postanowiłem tutaj opisać pokrótce moją pracę.

Dowiedziałem się między innymi iż często (nie wiem czy nie zawsze) gra się przeciwko brokerowi. Iż stosuje on pricing, front running, price shading czy stop-loss hunting.

Mnie interesuje sytuacja gdy gracz kupuje/sprzedaje daną parę walutową jedzie na wakacje i nie interesuje się w ogóle tą pozycją. Wcześniej oczywiście ustawiając SL i TP wg poniższych wyliczeń. Nie jest to day-trading, gracz utrzymuje pozycję otwartą aż (daj boże) do szczęśliwego zakończenia. To teoria.

Chodzi o wyliczenie takiego S/L aby gracz miał pewność, że jego pozycja nie zostanie zamknięta przez X dni. Ponieważ do wyliczenia S/L stosuję funkcję percentyl (działa ona tak samo jak wkaźnik VaR - Value-at-Risk), mamy do, w zależności od ustawionego percentyla, X% pewności, że dane odchylenie nie wystąpi w czasie 100 dni( gdyż akurat wykorzystuję dzienne dane). To znaczy ja to tak czytam:) Można oczywiście robić wyliczenia dla różnych horyzontów czasowych. Jednakże najłatwiej mi było uzyskać dane OHLC i są one najpewniejsze z tych które można dostać za darmo.

Ale do rzeczy:
Badania na 4 najbardziej płynnych parach:
EURUSD, GBPUSD, USDCHF, USDJPY.

Dane historyczne OHLC (od 1/7/2008 do 31/5/2010)

Założenia:
1) Maksymalne dzienne wahanie na niekorzyść. Otwarcie zlecenia na min na krótkiej i max dla długiej pozycji.

2) Drugie odwrotne na korzyść. Otwarcie zlecenia na max dla krótkiej i min dla długiej

Przebieg zdarzeń :