Jestem początkującym traderem (ja nawet tej nazwy nie lubię jeszcze...). Po raz pierwszy z forexem spotkałem się x-lat temu (platforma X-Trade) - więc tak jakoś z sympatii po latach powróciłem do X-Trade i forexu i zacząłem uczyć się od nowa.
Sądząc po stopniach w "ewolucji tradera" to doszedłem do poziomu 1.9 "Ultra-Nieświadoma Niekompetencja"... Ostatnimi tygodni szukalem różnych strategi i wskaźników. Na razie zostałem przy ADX i DeMarker. No i właśnie z tąd mój post.
Stworzyłem sobie własny wskaźnik - hybryde ADX i DeMarker i trochę przerobiłem. Wszystko z tąd, że szukałem nieco WYRAŹNIEJSZYCH sygnałów kupna/sprzedaży.

I tutaj moja gorąca prośba - gdyby ktoś doświadczony mógł mi pomóc przetestować ten wskaźnik - a nóż-widelec komuś się przyda. A może nie jest zły. Na razie analizując wstecz wykresy, wydaje się że spełnia swoje zadanie. Ale...
Zasada działania
Wskaźnik rysuje belki zielone (powyżej 0) i czerwone (poniżej 0), które odpowiadają wartościom DI+ oraz DI- ADX. Dodatkowo dochodzą linie DeMarkera, przy czym o ile oryginalny DeM przepływa od wartości poniżej 30 do wartości powyżej 70, to ten pływa od wartości poniżej -30, przez 0 do wartości powyżej 30. Oczywiście nie musi...
Duża belka zielona do duża siła trendu wzrostowego. Duża czerwona pod spodem - silny trend spadkowy.
DeM powyżej 0 to tak jak oryginał powyżej 50, i odwrotnie DeM poniżej 0 to jak oryginał poniżej 50.
Sygnały wejścia:
- pozycja long - w pierwszej kolejności widzimy długą belkę czerwoną która osiąga dołek (swój odwrócony szczyt), a jednocześnie zielona belka jest krótka (poniżej wartości 10). Jeśli przy następnej świeczce czerwona belka jest krótsza, a zielona wybija się powyżej poziomu 10 - jest to sygnał kupna. Dla potwierdzenia można poczekać aż linia DeM przebije od dołu poziom -30, lub -10, lub dalej 0;