Z góry dzięki wszystkim, którzy znajdą czas na przeczytanie mojego posta i wszystkim, których uda się zachęcić do dyskusji pod tym tematem.
Na początku kilka słów o mnie. Według kryteriów forexowych, jestem początkującym traderem - mam za sobą niecałe 1.5 roku tradingu. Rok 2020 działałem na mniejszym lewarze (10 na surowcach, 30 na walutach i indeksach). Z początkiem roku 2021 przesiadłem się na lewar 100 i na grę wyłącznie na indeksach. Lewar 100 - to jest wartość, której już nie zamierzam zmieniać - ani na większy, ani na mniejszy.
Moje straty na forexie są spowodowane chyba tym co zwykle u większości: zacząłem grać na grubo zanim się dokształciłem, przetrzymywałem stratne pozycje, uśredniałem straty itp, itd. Czyli, z tego co słyszałem - standard. Aha, 90% moich strat to 3-4 ch****e zagrywki - reszta czasu to mozolne i powolne zyski - wniosek jest jeden.
Chcąc mieć spokojną głowę i brak strat na sumieniu, ostatnio zaryzykowałem - otworzyłem pozycję większą niż zwykle, short na NASDAQ. I powiem, że nie wytrzymałem presji - przez kilka dni wartość indeksu oscylowała wokół BE, by później spaść o kilkaset pipsów. Niestety już beze mnie, zamknąłem za wcześnie i pozbawiłem się kilkudziesięciu tys. złotych zysku. I w taki oto sposób pozbawiłem się również szansy na wyjście na zero (a nawet na spory plus) i rozpoczęcie nowego etapu swojego tradingu - etapu bez presji na odrobienie strat. Szkoda ogromna, było to dla mnie bardzo ważne, ponieważ potrzebowałem tego spokoju wewnętrznego - ale już powoli wychodzę z tego cierpienia i powoli udaje mi się z tym pogodzić. Wiem, że trzeba to potraktować jako niezwykle wartościową lekcję. Utrudniłem sobie życie, ale cóż - będę silniejszy, widocznie taka moja droga: muszę nauczyć się tradować pod presją tego, że mam zacząć osiągać konsekwentne zyski w wieloletnim okresie - zamiast liczyć na jeden strzał, który nagle zmieni moje położenie.