Trend is your friend, czyli od 15 eur

Miejsce, gdzie każdy może prowadzić swój własny dziennik gry na FX.
N T
Gaduła
Gaduła
Posty: 146
Rejestracja: 26 sie 2020, 19:42

Re: Trend is your friend, czyli od 15 eur

Nieprzeczytany post autor: N T »

MarioDM pisze:
10 cze 2021, 19:21
N T pisze:
10 cze 2021, 18:54
Bodajże 90 % traderów z kultowej już pozycji - ,,Market Wizards'' finalnie poniosła klęskę mimo tego całego hajpu jaki wokół siebie dzięki autorowi - Shwagerowi wytworzyli.
Warto dodać, że najpewniej to nie byli traderzy, którzy znali się na rzeczy, tylko akurat trafili w określony trend, który trwał kilka lat, bo mówimy tu przecież o akcjach, a gdy warunki rynkowe się zmieniły to oni tego nie dostrzegali i dalej trwali przy tej samej strategii, która już nie działała.
Dobrym przykładem jest Elliot. Ten od teorii fal. Przez jakiś czas jego teoria fal się sprawdzała i przynosiła zyski, lecz gdy zmienił się trend to Elliot popłynął. Z falami chciało by się dodać :D .
hehe :) Właśnie z tego co pamiętam to nie były tylko akcje ale głównie one. Ktoś tutaj kiedyś wstawił linka do strony albo ja to gdzieś sam znalazłem, już nie pamiętam. Tytuł brzmiał coś w stylu ''Co się stało z Mistrzami rynków finansowych?'' Jakoś tak. Wysyłalem to nawet kilku znajomym. W każdym razie część z nich trafiła do więzienia za finansowe przestępstwa, ktoś tam popełnił samobójstwo i ostał się bodajże tylko właściciel Hedg Fundu, - których swoją drogą było kilku w książce jednak finalnie odpadli z gry. Jednak nie wszyscy grali tylko z trendem czy long term. Pamiętam że była babeczka która grała intraday i twierdziła że jest w stanie sobie poradzić na każdym rynku. Czytałem to z 10 lat temu więc średnio pamiętam. Były chyba dwa wydania. Sam artykuł był na prawdę ciekawy bo cały czas żyłem w przekonaniu że Oni dalej gdzieś tam wymiatają ;) Pamiętam że był Komandos - weteran wojenny, albo koleś od BlackJacka.... Spoko historie i fajnie się czyta ale podobnie jak Jessie Livermoore - też na końcu lipa. Chyba tylko Nicolas Darvas nie zbankrutował. Dobre legendy by rozbudzić wyobraźnię i nakręcać ten biznes. ;) Lipa z Elliotem bo rynek faluje cały czas. No ale często jest tak że np. dobry trener od piłki nożnej nigdy nie będzie świetnym zawodnikiem i odwrotnie. Jedni potrafią przekazywać wiedzę a drudzy działać. Większość też się za mocno lewarowała bo jednak jak sięgnąć okiem to SP500 od 200 lat pompa. Pech trafić w bańkę będąc mocno zlewarowanym i bez SL :mrgreen:

Awatar użytkownika
ninjaproject
Maniak
Maniak
Posty: 2630
Rejestracja: 30 lip 2019, 13:15

Re: Trend is your friend, czyli od 15 eur

Nieprzeczytany post autor: ninjaproject »

Cblondyn pisze:
10 cze 2021, 19:44
Trend_is_your_friend pisze:
10 cze 2021, 19:35
Dzieki za wszystkie komentarze, te mniej i bardziej konstruktywne. Widze, ze niektorzy jedyne co potrafia to na podstawie jednego trejda ocenic kogos i jedynie szydzic oraz pisac komentarze, ktore maja chyba tylko podniesc własne ego.

Za reszte konstruktywnych komentarzy dziekuje.

Anyway - tak jak mowilem, finalne saldo za jakis czas pokaze czy moja taktyka jest skuteczna czy nie.
Rób swoje i nie wdawaj się w jałowe dyskusje ;)
Założenia Twojej strategii jak najbardziej słuszne. Byle sie ich trzymać. Rysuj na wykresie SR i LT bo to budzi wątpliwości pod co zagrywasz :)
Powodzenia :564:
I patrz na ATR-y, takie szybkie, z 2-ch okresów M15, jeżeli trejdujesz na M5/M10!
I nie wchodź Long na szczycie ruchu!
Zwróć uwagę na te moje 3 linie!
EURUSDM5.jpg
One się rysują zgodnie z tym ATR.
A pomiar jest na świecy, po której wszedłeś w Long, tu zielonej.
I od razu widać, że tu coś śmierdzi, bo strefa ATR wychodzi szeroka ponadnormatywna.
Należy się wstrzymać i dopiero patrzyć czy będzie silniejszy popyt na retescie 50%.
Jeżeli nie, to nie wchodzić.
Potem to samo dla ewentualnego Short, itd.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Trejder, Mentor/trener, aka. Dadas, fx-technik, obecnie ninjaproject.
Programuję wskaźniki i EA do MetaTrader 4.

Cblondyn
Maniak
Maniak
Posty: 5292
Rejestracja: 03 sty 2011, 12:09

Re: Trend is your friend, czyli od 15 eur

Nieprzeczytany post autor: Cblondyn »

N T pisze:
10 cze 2021, 19:50
MarioDM pisze:
10 cze 2021, 19:21
N T pisze:
10 cze 2021, 18:54
Bodajże 90 % traderów z kultowej już pozycji - ,,Market Wizards'' finalnie poniosła klęskę mimo tego całego hajpu jaki wokół siebie dzięki autorowi - Shwagerowi wytworzyli.
Warto dodać, że najpewniej to nie byli traderzy, którzy znali się na rzeczy, tylko akurat trafili w określony trend, który trwał kilka lat, bo mówimy tu przecież o akcjach, a gdy warunki rynkowe się zmieniły to oni tego nie dostrzegali i dalej trwali przy tej samej strategii, która już nie działała.
Dobrym przykładem jest Elliot. Ten od teorii fal. Przez jakiś czas jego teoria fal się sprawdzała i przynosiła zyski, lecz gdy zmienił się trend to Elliot popłynął. Z falami chciało by się dodać :D .
hehe :) Właśnie z tego co pamiętam to nie były tylko akcje ale głównie one. Ktoś tutaj kiedyś wstawił linka do strony albo ja to gdzieś sam znalazłem, już nie pamiętam. Tytuł brzmiał coś w stylu ''Co się stało z Mistrzami rynków finansowych?'' Jakoś tak. Wysyłalem to nawet kilku znajomym. W każdym razie część z nich trafiła do więzienia za finansowe przestępstwa, ktoś tam popełnił samobójstwo i ostał się bodajże tylko właściciel Hedg Fundu, - których swoją drogą było kilku w książce jednak finalnie odpadli z gry. Jednak nie wszyscy grali tylko z trendem czy long term. Pamiętam że była babeczka która grała intraday i twierdziła że jest w stanie sobie poradzić na każdym rynku. Czytałem to z 10 lat temu więc średnio pamiętam. Były chyba dwa wydania. Sam artykuł był na prawdę ciekawy bo cały czas żyłem w przekonaniu że Oni dalej gdzieś tam wymiatają ;) Pamiętam że był Komandos - weteran wojenny, albo koleś od BlackJacka.... Spoko historie i fajnie się czyta ale podobnie jak Jessie Livermoore - też na końcu lipa. Chyba tylko Nicolas Darvas nie zbankrutował. Dobre legendy by rozbudzić wyobraźnię i nakręcać ten biznes. ;) Lipa z Elliotem bo rynek faluje cały czas. No ale często jest tak że np. dobry trener od piłki nożnej nigdy nie będzie świetnym zawodnikiem i odwrotnie. Jedni potrafią przekazywać wiedzę a drudzy działać. Większość też się za mocno lewarowała bo jednak jak sięgnąć okiem to SP500 od 200 lat pompa. Pech trafić w bańkę będąc mocno zlewarowanym i bez SL :mrgreen:
Kolego. Zaśmiecasz wątek terściami nie związanymi z tematem. Miej szacunek do cudzych wątków. Jak chcesz sobie na te tematy podyskutować to załóż swój wątek. Litości !!!!

N T
Gaduła
Gaduła
Posty: 146
Rejestracja: 26 sie 2020, 19:42

Re: Trend is your friend, czyli od 15 eur

Nieprzeczytany post autor: N T »

Cblondyn pisze:
10 cze 2021, 20:12
N T pisze:
10 cze 2021, 19:50
MarioDM pisze:
10 cze 2021, 19:21


Warto dodać, że najpewniej to nie byli traderzy, którzy znali się na rzeczy, tylko akurat trafili w określony trend, który trwał kilka lat, bo mówimy tu przecież o akcjach, a gdy warunki rynkowe się zmieniły to oni tego nie dostrzegali i dalej trwali przy tej samej strategii, która już nie działała.
Dobrym przykładem jest Elliot. Ten od teorii fal. Przez jakiś czas jego teoria fal się sprawdzała i przynosiła zyski, lecz gdy zmienił się trend to Elliot popłynął. Z falami chciało by się dodać :D .
hehe :) Właśnie z tego co pamiętam to nie były tylko akcje ale głównie one. Ktoś tutaj kiedyś wstawił linka do strony albo ja to gdzieś sam znalazłem, już nie pamiętam. Tytuł brzmiał coś w stylu ''Co się stało z Mistrzami rynków finansowych?'' Jakoś tak. Wysyłalem to nawet kilku znajomym. W każdym razie część z nich trafiła do więzienia za finansowe przestępstwa, ktoś tam popełnił samobójstwo i ostał się bodajże tylko właściciel Hedg Fundu, - których swoją drogą było kilku w książce jednak finalnie odpadli z gry. Jednak nie wszyscy grali tylko z trendem czy long term. Pamiętam że była babeczka która grała intraday i twierdziła że jest w stanie sobie poradzić na każdym rynku. Czytałem to z 10 lat temu więc średnio pamiętam. Były chyba dwa wydania. Sam artykuł był na prawdę ciekawy bo cały czas żyłem w przekonaniu że Oni dalej gdzieś tam wymiatają ;) Pamiętam że był Komandos - weteran wojenny, albo koleś od BlackJacka.... Spoko historie i fajnie się czyta ale podobnie jak Jessie Livermoore - też na końcu lipa. Chyba tylko Nicolas Darvas nie zbankrutował. Dobre legendy by rozbudzić wyobraźnię i nakręcać ten biznes. ;) Lipa z Elliotem bo rynek faluje cały czas. No ale często jest tak że np. dobry trener od piłki nożnej nigdy nie będzie świetnym zawodnikiem i odwrotnie. Jedni potrafią przekazywać wiedzę a drudzy działać. Większość też się za mocno lewarowała bo jednak jak sięgnąć okiem to SP500 od 200 lat pompa. Pech trafić w bańkę będąc mocno zlewarowanym i bez SL :mrgreen:
Kolego. Zaśmiecasz wątek terściami nie związanymi z tematem. Miej szacunek do cudzych wątków. Jak chcesz sobie na te tematy podyskutować to załóż swój wątek. Litości !!!!
Mam tu wiele wątków od 2010 a to akurat może unaoczni nowemu koledze że droga nie jest wcale taka oczywista. To raz a dwa, czemu czepiasz się tylko mnie? No i trzy więcej luzu Blondyn bo zawsze Cię nawet lubiłem ;) No ale co prawda to prawda. Taka tylko ciekawostka i nie ma co offtopować. Aaa swoją droga to chyba Ty wstawiałeś tego linka ale ręki nie dam sobie uciąć :)

Awatar użytkownika
dzikson
Gaduła
Gaduła
Posty: 357
Rejestracja: 05 cze 2019, 18:48

Re: Trend is your friend, czyli od 15 eur

Nieprzeczytany post autor: dzikson »

Kolego, te zawirowania na rynku o których wspominałeś dziś to właśnie dane makro o których Ci pisał Mario. Dodaj tą stronę do "ulubionych" i sprawdzaj codziennie; https://www.forexfactory.com/
Dane na czerwono i pomarańczowo to dane o dużym wpływie na rynek jak dziś, i w zależności od prognoz i ostatecznych odczytów ruchy mogą być większe lub nijakie. Nauczysz się po kilku miesiącach jak interpretować, choć nie zdziw się jak rynek zachowa się inaczej jak oczekiwałeś ;)
Co do reszty się nie wypowiem, bo jak masz jakiś plan to się go trzymaj i nie zmieniaj póki sam nie uznasz że jest nieskuteczny. Każdy może Ci coś pisać jak najlepiej grać i interpretować, ale czasem mi się wydaje że ten kto doradza zapomniał że to po pierwsze miesza w głowie, a po drugie każdy sam musi obrać swoją drogę...
"Dla każdego inaczej wygląda kawałek nieba, własna sieć odrzutowców kontra pół chleba.."
RR Brygada

Awatar użytkownika
ninjaproject
Maniak
Maniak
Posty: 2630
Rejestracja: 30 lip 2019, 13:15

Re: Trend is your friend, czyli od 15 eur

Nieprzeczytany post autor: ninjaproject »

Poza tym, to nawet trejdując na M1 należy mieć globalną orientację co się dzieje na danym walorze:
EURUSDH4.jpg
Dopiero łącząc wszystkie dane oraz istotne ogłoszenia, wydarzenia makroekonomiczne, możemy podjąć decyzję o zawieraniu, lub wstrzymaniu się od transakcji. Wydarzenia makroekonomiczne są szczególnie istotne trejdując na krótkich interwałach, ponieważ wywoływane przez nie ruchy mogą istotnie wpłynąć na wyniki trejdera, dlatego trejderzy techniczni zwykle wycofują się wtedy z rynku.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 10 cze 2021, 20:26 przez ninjaproject, łącznie zmieniany 1 raz.
Trejder, Mentor/trener, aka. Dadas, fx-technik, obecnie ninjaproject.
Programuję wskaźniki i EA do MetaTrader 4.

Cblondyn
Maniak
Maniak
Posty: 5292
Rejestracja: 03 sty 2011, 12:09

Re: Trend is your friend, czyli od 15 eur

Nieprzeczytany post autor: Cblondyn »

N T pisze:
10 cze 2021, 20:16


Mam tu wiele wątków od 2010 a to akurat może unaoczni nowemu koledze że droga nie jest wcale taka oczywista. To raz a dwa, czemu czepiasz się tylko mnie? No i trzy więcej luzu Blondyn bo zawsze Cię nawet lubiłem ;) No ale co prawda to prawda. Taka tylko ciekawostka i nie ma co offtopować. Aaa swoją droga to chyba Ty wstawiałeś tego linka ale ręki nie dam sobie uciąć :)
Do tych pozostałych pomimo próśb nie dociera ;)
A ten tutaj wątek zapowiada sie dobrze ale może skończyc tak jak większość.

Awatar użytkownika
dzikson
Gaduła
Gaduła
Posty: 357
Rejestracja: 05 cze 2019, 18:48

Re: Trend is your friend, czyli od 15 eur

Nieprzeczytany post autor: dzikson »

dreptak pisze:
10 cze 2021, 19:26
Za niecałe 3.5 K nauczy Was handlować :
https://www.go.prowebinar.uk/funnel/aj/ ... wZTd1jg%3D

:D
Tak sobie myślałem o tym odnośniku i tej Pani i zastanawiam się jak często ktoś płaci za tą ściemę... Wkur... kurde sorry, denerwują mnie takie naciąganie nieświadomych ludzi mydląc im oczy.. Kiedys do niej nawet chyba napisałem żeby pokazała wyniki bo chce zobaczyć czy rzeczywiście jest taka dobra jak wciska ludziom, i bez odzewu, co mnie nie dziwi wręcz zarabiając jedynie na sprzedawaniu obrazków i marzeń.
"Dla każdego inaczej wygląda kawałek nieba, własna sieć odrzutowców kontra pół chleba.."
RR Brygada

Awatar użytkownika
ninjaproject
Maniak
Maniak
Posty: 2630
Rejestracja: 30 lip 2019, 13:15

Re: Trend is your friend, czyli od 15 eur

Nieprzeczytany post autor: ninjaproject »

dzikson pisze:
11 cze 2021, 10:44
dreptak pisze:
10 cze 2021, 19:26
Za niecałe 3.5 K nauczy Was handlować :
https://www.go.prowebinar.uk/funnel/aj/ ... wZTd1jg%3D

:D
Tak sobie myślałem o tym odnośniku i tej Pani i zastanawiam się jak często ktoś płaci za tą ściemę... Wkur... kurde sorry, denerwują mnie takie naciąganie nieświadomych ludzi mydląc im oczy.. Kiedys do niej nawet chyba napisałem żeby pokazała wyniki bo chce zobaczyć czy rzeczywiście jest taka dobra jak wciska ludziom, i bez odzewu, co mnie nie dziwi wręcz zarabiając jedynie na sprzedawaniu obrazków i marzeń.
To wy chcecie za swoje nieudolności obwiniać szkoleniowców?
Mogę wam zrobić szkolenie z Renko za darmo.
Jak mówi przysłowie: Możesz konia doprowadzić do wodopoju, ale nie możesz go zmusić, żeby pił."

Owszem, popatrzałem na reklamy tej Jagodzińskiej i jest to typowy scam.
Trejder, Mentor/trener, aka. Dadas, fx-technik, obecnie ninjaproject.
Programuję wskaźniki i EA do MetaTrader 4.

dreptak
Gaduła
Gaduła
Posty: 184
Rejestracja: 03 wrz 2019, 12:44

Re: Trend is your friend, czyli od 15 eur

Nieprzeczytany post autor: dreptak »

dzikson pisze:
11 cze 2021, 10:44
dreptak pisze:
10 cze 2021, 19:26
Za niecałe 3.5 K nauczy Was handlować :
https://www.go.prowebinar.uk/funnel/aj/ ... wZTd1jg%3D

:D
Tak sobie myślałem o tym odnośniku i tej Pani i zastanawiam się jak często ktoś płaci za tą ściemę... Wkur... kurde sorry, denerwują mnie takie naciąganie nieświadomych ludzi mydląc im oczy.. Kiedys do niej nawet chyba napisałem żeby pokazała wyniki bo chce zobaczyć czy rzeczywiście jest taka dobra jak wciska ludziom, i bez odzewu, co mnie nie dziwi wręcz zarabiając jedynie na sprzedawaniu obrazków i marzeń.
Mnie dziwi kilka rzeczy:
1)ktos mi podsyla taki link ,bo mam trading na twitterze ,nie sprawdzajac na jakim jestem poziomie ,kogo sledze ,itd.
2)prowebinar -tez maja jakas prowizje ,nie sledze srodowiska w PL ,ale pamietam ,ze okolo 10 lat temu specjalizowali sie w pomiarach fibo
3)rozumiem ,ze to kurs renko -kazdemu bym rekomendowal od tego zaczynac ,ale moje pytanie co tam takiego jest ,zeby wyceniac to na 3.5 k pln
4 ) cena z kosmosu ,ja za kurs market profile z legenda Jimem Daltonem -gdzie facet przez 3 miesiace robil poranne i wieczorne raporty ,czatem 24/7 i dwa miesiace webinarow na rynku live,dostepem do wszystich treningow od 2011 placilem 2k $$$

ODPOWIEDZ