Ruletka
Ruletka ma cos w sobie. Rok temu na statku przypatrzylem sie dosc sporej grupce poludniowcow, jak doslownie lupali kasyno. Zafascynowalo mnie to do tego stopnia, ze w czasie osmiodniowego rejsu jeszcze trzy razy tam zagladalem, zeby pokibicowac. Byl taki przypadek, ze jeden z nich sie splukal, a nastepnie po kilkunastu minutach wszystko- tzn. z utraconymi zyskami- po wykupieniu nowych zetonow odrobil, dopil whiski i opuscil towarzystwo z pelna kieszenia.
Mozna zarobic kilka tysiecy % a nastepnie stracic tylko 100%
- Pełnomocnik
- Pasjonat
- Posty: 549
- Rejestracja: 01 lip 2010, 00:12
tez miałem kiedys przygode z ruletką (paradoksalnie nauczyło mnie to wiele w odniesieniu do fx) Miałem podobny sposób do szwajcara tzn czekałem na okresloną liczbę trafień jednego koloru a następnie stawiałem na przeciwny i tak progresywnie az do osiągnięcia zysku albo wyschnięcia konta albo wypadnięcia zera (tzw przewaga kasyna).Raz trafiłem na 24 trafienia 1 koloru! Mozliwe chyba tylko w necie
NIe powiem miałoby to sens jesli kosyno - internetowe byłoby ,,uczciwe,, jesli tak mozna powiedziec o kasynie i miałoby sie odpowiednio duże konto.
W konwencjonalnym ksynie niestety tak sie nie pogra - zbyt mało jest ,,zdazeń,, aby móc to zastosowac a jesli juz nawet sie zdazy zawsze mogą zamknąś stól w najmniej odpowiednim momencie lub - co zdazyło sie mojemu znajomemu - kasyno zorientowało sie o co chodzi i podziekowało za zabawe - delikatnie mówiąc
NIe powiem miałoby to sens jesli kosyno - internetowe byłoby ,,uczciwe,, jesli tak mozna powiedziec o kasynie i miałoby sie odpowiednio duże konto.
W konwencjonalnym ksynie niestety tak sie nie pogra - zbyt mało jest ,,zdazeń,, aby móc to zastosowac a jesli juz nawet sie zdazy zawsze mogą zamknąś stól w najmniej odpowiednim momencie lub - co zdazyło sie mojemu znajomemu - kasyno zorientowało sie o co chodzi i podziekowało za zabawe - delikatnie mówiąc
Nie czytałem tematu z linka ale zapewniam że to wcale nie jest takie trudne kiedyś czytałem np. czas pomiędzy przerwaniami klawiatury albo współrzędne kursora myszy czytane w odstępie czasu generowanego na podstawie pseudo losowego algorytmu I jeszcze parę innych sposobów
na generowanie prawdziwych liczb losowych.
20 jest podejrzane ale u mnie było by i 30 jak by to był moje kasyno.
No cóż zdarza się : )
Dodano po 19 minutach:
Pseudolosowy generator liczb (ang. Pseudo Random Number Generator - PRNG) zapewniają aplikacjom strumień liczb, które mają bardzo duże znaczenie dla bezpieczeństwa systemu:
Nie powinno być możliwości przewidzenia z zewnątrz wyniku generatora liczb losowych, nawet w przypadku posiadania wiedzy o wcześniej wygenerowanych liczbach.
Generowane liczby nie powinny mieć powtarzających się schematów, co oznacza, że PRNG powinien mieć bardzo dużą długość cyklu.
Jądro OpenBSD wykorzystuje odstępy czasu pomiędzy przerwaniami myszki (ang. mouse interrupt), opóźnienie przerwań przesyłania danych sieciowych (ang. network data interrupt latency), odstępy czasu pomiędzy wciskaniem klawiszy oraz informacje o wejściu/wyjściu dysków twardych do zapełnienia nieprzewidywalnego bufora. Liczby losowe są dostępne dla jądra oraz poprzez psełdo-urządzenia dla programów użytkownika (ang. userland programs). Jak dotąd, liczby losowe są wykorzystywane w następujących elementach systemu:
Dynamiczne alokowanie sin_port w bind(2).
Numery PID procesów.
Numery ID diagramów IP.
Numery ID tranzakcji RPC (XID).
Numery ID tranzakcji NFS RPC (XID).
Numery ID zapytań DNS.
Numery generacji węzłów Inode, patrz getfh(2) i fsirand(8).
Timing perturbance in traceroute(8).
Stronger temporary names for mktemp(3) and mkstemp(3)
Randomness added to the TCP ISS value for protection against spoofing attacks.
random padding in IPsec esp_old packets.
To generate salts for the various password algorithms.
For generating fake S/Key challenges.
In isakmpd(8) to provide liveness proof of key exchanges.
na generowanie prawdziwych liczb losowych.
20 jest podejrzane ale u mnie było by i 30 jak by to był moje kasyno.
No cóż zdarza się : )
Dodano po 19 minutach:
Pseudolosowy generator liczb (ang. Pseudo Random Number Generator - PRNG) zapewniają aplikacjom strumień liczb, które mają bardzo duże znaczenie dla bezpieczeństwa systemu:
Nie powinno być możliwości przewidzenia z zewnątrz wyniku generatora liczb losowych, nawet w przypadku posiadania wiedzy o wcześniej wygenerowanych liczbach.
Generowane liczby nie powinny mieć powtarzających się schematów, co oznacza, że PRNG powinien mieć bardzo dużą długość cyklu.
Jądro OpenBSD wykorzystuje odstępy czasu pomiędzy przerwaniami myszki (ang. mouse interrupt), opóźnienie przerwań przesyłania danych sieciowych (ang. network data interrupt latency), odstępy czasu pomiędzy wciskaniem klawiszy oraz informacje o wejściu/wyjściu dysków twardych do zapełnienia nieprzewidywalnego bufora. Liczby losowe są dostępne dla jądra oraz poprzez psełdo-urządzenia dla programów użytkownika (ang. userland programs). Jak dotąd, liczby losowe są wykorzystywane w następujących elementach systemu:
Dynamiczne alokowanie sin_port w bind(2).
Numery PID procesów.
Numery ID diagramów IP.
Numery ID tranzakcji RPC (XID).
Numery ID tranzakcji NFS RPC (XID).
Numery ID zapytań DNS.
Numery generacji węzłów Inode, patrz getfh(2) i fsirand(8).
Timing perturbance in traceroute(8).
Stronger temporary names for mktemp(3) and mkstemp(3)
Randomness added to the TCP ISS value for protection against spoofing attacks.
random padding in IPsec esp_old packets.
To generate salts for the various password algorithms.
For generating fake S/Key challenges.
In isakmpd(8) to provide liveness proof of key exchanges.
Oczywiście że są (chociaż jest to ekstremalnie trudne czasem graniczące niemożliwością) ponieważ ilość wejściowych stanów losowego bufora jest ograniczona podobnie jak częstotliwość jego odświeżania.
Jak myślisz jaka jest wydajność generowania też nie do końca losowych losowych bitów ziarna?
Porównaj tą liczbę z ilością w minucie filmu HD do którego zaszyfrowania zostały by wykorzystane to losowe liczby.
Tylko algorytm w którym każdy bit generowany jest na podstawie niezależnego pomiaru losowego zjawiska fizycznego można uznać za całkowicie losowy.
Wszędzie gdzie sa upychane wzory matematyczne generujące z ograniczanych danych wejściowych potencjalnie nieograniczony ciąg losowy możemy mówić tylko o pseudo losowości.
Temat jest ciekawy ale chyba za bardzo off-top robimy.
Jak myślisz jaka jest wydajność generowania też nie do końca losowych losowych bitów ziarna?
Porównaj tą liczbę z ilością w minucie filmu HD do którego zaszyfrowania zostały by wykorzystane to losowe liczby.
Tylko algorytm w którym każdy bit generowany jest na podstawie niezależnego pomiaru losowego zjawiska fizycznego można uznać za całkowicie losowy.
Wszędzie gdzie sa upychane wzory matematyczne generujące z ograniczanych danych wejściowych potencjalnie nieograniczony ciąg losowy możemy mówić tylko o pseudo losowości.
Temat jest ciekawy ale chyba za bardzo off-top robimy.
I takimi są te algorytmy A to że jest ich ograniczona liczba wynika z tego że nie wymyślono innego sposobu generowania prawdziwych liczb losowych w maszynie jak te które wymieniłem.Tylko algorytm w którym każdy bit generowany jest na podstawie niezależnego pomiaru losowego zjawiska fizycznego można uznać za całkowicie losowy.
Hm .. jeśli wygenerujesz losowa liczbę a później podstawisz ją do wzoru i wygenerujesz nim kolejne 1000 to które będą true random?
Moim zdaniem żadna. (oczywiście jeśli będzie zastosowany dobry generator to będą praktycznie nieodróżnialne od zupełnie losowych)
Metody wynaleziono tyle ze są niepopularne stosowane tylko w profesjonalnych zastosowaniach (kryptografia, gry losowe)
Mam stare płyty główne z wbudowanymi sprzętowymi generatorami liczb losowych w układzie Intel 80802 Firmware Hub.
-Możesz do komputera podłączyć mikrofon i próbkować szum.
-Super dokładny termometr i mierzyć minimalne fluktuacje temperatury.
-Matrycą CCD mierzyć rozpad materiału radioaktywnego.
Moim zdaniem żadna. (oczywiście jeśli będzie zastosowany dobry generator to będą praktycznie nieodróżnialne od zupełnie losowych)
Metody wynaleziono tyle ze są niepopularne stosowane tylko w profesjonalnych zastosowaniach (kryptografia, gry losowe)
Mam stare płyty główne z wbudowanymi sprzętowymi generatorami liczb losowych w układzie Intel 80802 Firmware Hub.
-Możesz do komputera podłączyć mikrofon i próbkować szum.
-Super dokładny termometr i mierzyć minimalne fluktuacje temperatury.
-Matrycą CCD mierzyć rozpad materiału radioaktywnego.