Ruletka

Forum, na którym można do woli dyskutować nie tylko na tematy związane z Forexem.
Awatar użytkownika
Esco
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 2603
Rejestracja: 11 kwie 2010, 20:56

Nieprzeczytany post autor: Esco »

Zależy od jakości algorytmu a skoro Szwajcarowi się udało to widać niektórzy mają dość kiepskie.

Awatar użytkownika
Hikari
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 394
Rejestracja: 10 mar 2005, 19:05

Nieprzeczytany post autor: Hikari »

Ruletka ma cos w sobie. Rok temu na statku przypatrzylem sie dosc sporej grupce poludniowcow, jak doslownie lupali kasyno. Zafascynowalo mnie to do tego stopnia, ze w czasie osmiodniowego rejsu jeszcze trzy razy tam zagladalem, zeby pokibicowac. Byl taki przypadek, ze jeden z nich sie splukal, a nastepnie po kilkunastu minutach wszystko- tzn. z utraconymi zyskami- po wykupieniu nowych zetonow odrobil, dopil whiski i opuscil towarzystwo z pelna kieszenia.
Mozna zarobic kilka tysiecy % a nastepnie stracic tylko 100% ;)

Awatar użytkownika
Pełnomocnik
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 549
Rejestracja: 01 lip 2010, 00:12

Nieprzeczytany post autor: Pełnomocnik »

tez miałem kiedys przygode z ruletką (paradoksalnie nauczyło mnie to wiele w odniesieniu do fx) Miałem podobny sposób do szwajcara tzn czekałem na okresloną liczbę trafień jednego koloru a następnie stawiałem na przeciwny i tak progresywnie az do osiągnięcia zysku albo wyschnięcia konta albo wypadnięcia zera (tzw przewaga kasyna).Raz trafiłem na 24 trafienia 1 koloru! Mozliwe chyba tylko w necie
NIe powiem miałoby to sens jesli kosyno - internetowe byłoby ,,uczciwe,, jesli tak mozna powiedziec o kasynie i miałoby sie odpowiednio duże konto.
W konwencjonalnym ksynie niestety tak sie nie pogra - zbyt mało jest ,,zdazeń,, aby móc to zastosowac a jesli juz nawet sie zdazy zawsze mogą zamknąś stól w najmniej odpowiednim momencie lub - co zdazyło sie mojemu znajomemu - kasyno zorientowało sie o co chodzi i podziekowało za zabawe - delikatnie mówiąc :twisted:

Awatar użytkownika
Esco
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 2603
Rejestracja: 11 kwie 2010, 20:56

Nieprzeczytany post autor: Esco »

Pełnomocnik pisze:trafiłem na 24 trafienia 1 koloru!:
Przy ponad 20 trafieniach tego samego ciąg uznaje się za nielosowy.

Awatar użytkownika
tarfue
Gaduła
Gaduła
Posty: 269
Rejestracja: 29 maja 2011, 22:28

Nieprzeczytany post autor: tarfue »

Nie czytałem tematu z linka ale zapewniam że to wcale nie jest takie trudne kiedyś czytałem np. czas pomiędzy przerwaniami klawiatury albo współrzędne kursora myszy czytane w odstępie czasu generowanego na podstawie pseudo losowego algorytmu I jeszcze parę innych sposobów
na generowanie prawdziwych liczb losowych.
20 jest podejrzane ale u mnie było by i 30 jak by to był moje kasyno.
No cóż zdarza się : )

Dodano po 19 minutach:

Pseudolosowy generator liczb (ang. Pseudo Random Number Generator - PRNG) zapewniają aplikacjom strumień liczb, które mają bardzo duże znaczenie dla bezpieczeństwa systemu:

Nie powinno być możliwości przewidzenia z zewnątrz wyniku generatora liczb losowych, nawet w przypadku posiadania wiedzy o wcześniej wygenerowanych liczbach.
Generowane liczby nie powinny mieć powtarzających się schematów, co oznacza, że PRNG powinien mieć bardzo dużą długość cyklu.

Jądro OpenBSD wykorzystuje odstępy czasu pomiędzy przerwaniami myszki (ang. mouse interrupt), opóźnienie przerwań przesyłania danych sieciowych (ang. network data interrupt latency), odstępy czasu pomiędzy wciskaniem klawiszy oraz informacje o wejściu/wyjściu dysków twardych do zapełnienia nieprzewidywalnego bufora. Liczby losowe są dostępne dla jądra oraz poprzez psełdo-urządzenia dla programów użytkownika (ang. userland programs). Jak dotąd, liczby losowe są wykorzystywane w następujących elementach systemu:

Dynamiczne alokowanie sin_port w bind(2).
Numery PID procesów.
Numery ID diagramów IP.
Numery ID tranzakcji RPC (XID).
Numery ID tranzakcji NFS RPC (XID).
Numery ID zapytań DNS.
Numery generacji węzłów Inode, patrz getfh(2) i fsirand(8).
Timing perturbance in traceroute(8).
Stronger temporary names for mktemp(3) and mkstemp(3)
Randomness added to the TCP ISS value for protection against spoofing attacks.
random padding in IPsec esp_old packets.
To generate salts for the various password algorithms.
For generating fake S/Key challenges.
In isakmpd(8) to provide liveness proof of key exchanges.

Awatar użytkownika
Esco
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 2603
Rejestracja: 11 kwie 2010, 20:56

Nieprzeczytany post autor: Esco »

Takie generatory odwołują się do zewnętrznych losowych zjawisk. Są trudne do złamania ale nadal możliwe. O sile stanowi wielkość ziarna (losowych danych) na wejściu generatora.

Wiem trochę za bardzo odbiegam od tematu.

tarfue

Seria ponad 20 jednakowych wyników w próbie 20 000.

Awatar użytkownika
tarfue
Gaduła
Gaduła
Posty: 269
Rejestracja: 29 maja 2011, 22:28

Nieprzeczytany post autor: tarfue »

skco pisze:Są trudne do złamania ale nadal możliwe
Powiem w skrócie nie są możliwe do złamania ( odtworzenia ) i są całkowicie losowe

Awatar użytkownika
Esco
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 2603
Rejestracja: 11 kwie 2010, 20:56

Nieprzeczytany post autor: Esco »

Oczywiście że są (chociaż jest to ekstremalnie trudne czasem graniczące niemożliwością) ponieważ ilość wejściowych stanów losowego bufora jest ograniczona podobnie jak częstotliwość jego odświeżania.

Jak myślisz jaka jest wydajność generowania też nie do końca losowych losowych bitów ziarna?

Porównaj tą liczbę z ilością w minucie filmu HD do którego zaszyfrowania zostały by wykorzystane to losowe liczby.

Tylko algorytm w którym każdy bit generowany jest na podstawie niezależnego pomiaru losowego zjawiska fizycznego można uznać za całkowicie losowy.

Wszędzie gdzie sa upychane wzory matematyczne generujące z ograniczanych danych wejściowych potencjalnie nieograniczony ciąg losowy możemy mówić tylko o pseudo losowości.

Temat jest ciekawy ale chyba za bardzo off-top robimy.

Awatar użytkownika
tarfue
Gaduła
Gaduła
Posty: 269
Rejestracja: 29 maja 2011, 22:28

Nieprzeczytany post autor: tarfue »

Tylko algorytm w którym każdy bit generowany jest na podstawie niezależnego pomiaru losowego zjawiska fizycznego można uznać za całkowicie losowy.
I takimi są te algorytmy A to że jest ich ograniczona liczba wynika z tego że nie wymyślono innego sposobu generowania prawdziwych liczb losowych w maszynie jak te które wymieniłem.

Awatar użytkownika
Esco
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 2603
Rejestracja: 11 kwie 2010, 20:56

Nieprzeczytany post autor: Esco »

Hm .. jeśli wygenerujesz losowa liczbę a później podstawisz ją do wzoru i wygenerujesz nim kolejne 1000 to które będą true random?
Moim zdaniem żadna. (oczywiście jeśli będzie zastosowany dobry generator to będą praktycznie nieodróżnialne od zupełnie losowych)

Metody wynaleziono tyle ze są niepopularne stosowane tylko w profesjonalnych zastosowaniach (kryptografia, gry losowe)

Mam stare płyty główne z wbudowanymi sprzętowymi generatorami liczb losowych w układzie Intel 80802 Firmware Hub.
-Możesz do komputera podłączyć mikrofon i próbkować szum.
-Super dokładny termometr i mierzyć minimalne fluktuacje temperatury.
-Matrycą CCD mierzyć rozpad materiału radioaktywnego.

ODPOWIEDZ