Biopaliwo z glonów.

Forum, na którym można do woli dyskutować nie tylko na tematy związane z Forexem.
green7
Maniak
Maniak
Posty: 2060
Rejestracja: 16 sty 2008, 18:44

Nieprzeczytany post autor: green7 »

rabit pisze:Ile kosztuje samochod elektryczny w stosunku do spalinowego ? 2x wiecej (okolo).
Ile kosztuja akumulatory do sam. elektr. ? Polowe jego ceny ?
Ile lat akumulatory mozna uzywac ? 3 do 5 ?


Chyba musialbym upasc na glowe zeby kupic sobie samochod elektryczny ...
Spokojnie: na razie płaci się za to słono bo to nowinka. Gdy samochody elektryczne staną się powszechnie kupowane to i ceny polecą.
Akumulatory w Amperze szacowane są na 10-15 lat użytkowania. Choć wsio zależy oczywiście od ilości cyklu ich ładowań.

Sprawność silnika spalinowego to jakieś 30-40%. Sprawność silnika elektrycznego - około 90%. Prosto więc wydedukować co powinno być bardziej opłacalne w użytkowaniu (zakładając oczywiście wytwarzanie energii elektrycznej z sensownych źródeł).

A sam osobiście jak na razie jeżdżę elektrycznie wspomaganym ... rowerem :)
Świetna sprawa w terenie jaki jest w moich okolicach (górki). Wiem, wiem zaraz pewnie połowa z Was powie, że to nie ma sensu. Albo rower albo silnik. Odpowiem z góry: też mi się tak wydawało. I nie macie pojęcia o czym mówicie, każdy "kręcący nosem" na ten "wynalazek" zmieniał zdanie po 3 minutach zabawy tym sprzętem.
Green
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
rabit
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 1139
Rejestracja: 02 gru 2011, 01:10

Nieprzeczytany post autor: rabit »

daromanchester pisze:rabit elektryki może będą się sprawdzać w ciepłych krajach.
Ale nie wyobrażam sobie jaka będzie wydajność tych akumulatorów przy -20C
No wlasnie , tak z ciekawosci odwiedzilem strone chevroleta volt :
A. Here are a few tips to help you maximize the life of your battery:
- It is recommended that the vehicle be plugged-in when ambient temperatures are below 32F (0C) and above 90F (32C).
- It is preferable to park out of direct sunlight to help stabilize any environmental effects. This is particularly important in very hot climates.
- If long term, unplugged storage is required, store the vehicle with (50%) charge or less and always store it in an environment with temperatures between 15F (-10C) and 85F (30C). Like any vehicle the 12V battery may need to be supported during extended periods without driving. See the owner manual for how to keep the 12V battery from running down


A. The Volt battery is designed for long life and to be reliable. Each battery pack is made up of 288 rectangular cells arranged in a series–parallel configuration. Computer systems monitor the battery cells to make sure everything is working correctly.


A. Like all batteries, the amount of energy that the high voltage "propulsion" battery can store will decrease with time and miles driven. Depending on use, the battery may degrade as little as 10% to as much as 30% of capacity over the warranty period.

A to ostatnie najbardziej zastanawiajace ...

Based on national average of 12 cents per kWh and 12.9 kwH for a full charge ($1.55). Electricity cost vary. Check with your provider for your rates.

Dodano po 6 minutach:
green7 pisze:Spokojnie: na razie płaci się za to słono bo to nowinka. Gdy samochody elektryczne staną się powszechnie kupowane to i ceny polecą.
Tak za 10 , 20 lat sytuacja bedzie zupelnie inna ......
green7 pisze:Sprawność silnika spalinowego to jakieś 30-40%. Sprawność silnika elektrycznego - około 90%
Upss i tu sie grubo mylisz , sprawnosc elektrowni 35% w porywach do 60%(elektrocieplownie) + sprawnosc przesylu (dokladnie nie pamietam 90%) +sprawnosc ladowarek .

green7
Maniak
Maniak
Posty: 2060
Rejestracja: 16 sty 2008, 18:44

Nieprzeczytany post autor: green7 »

rabit pisze:A to ostatnie najbardziej zastanawiajace ...

Based on national average of 12 cents per kWh and 12.9 kwH for a full charge ($1.55). Electricity cost vary. Check with your provider for your rates.
Co w tym zastanawiającego ? Mówią tyle, że obliczenia kosztu ładowania baterii bazują na średniej stawce za kWh, a dokładniej możesz sobie wyliczyć znając koszt jaki płacisz za energię.
Green
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
rabit
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 1139
Rejestracja: 02 gru 2011, 01:10

Nieprzeczytany post autor: rabit »

green7 pisze:Co w tym zastanawiającego ? Mówią tyle, że obliczenia kosztu ładowania baterii bazują na średniej stawce za kWh, a dokładniej możesz sobie wyliczyć znając koszt jaki płacisz za energię.
A jakiej Twoim zdaniem mocy sa silniki w tym autku :wink:
Ze mnie dupa nie trejder!!! :D

Awatar użytkownika
seba
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 417
Rejestracja: 20 paź 2010, 17:06

Nieprzeczytany post autor: seba »

rabit pisze:green7 napisał:
Spokojnie: na razie płaci się za to słono bo to nowinka. Gdy samochody elektryczne staną się powszechnie kupowane to i ceny polecą.

Tak za 10 , 20 lat sytuacja bedzie zupelnie inna ......
i wlasnie o tym pisalem na pierwszej stronie tego tematu :)
samochody elektryczne byly juz w 1991..."General Motors Impact"
takze te "za 10, 20 lat" minelo w 2001 lub w 2011 jak kto woli
:)

green7
Maniak
Maniak
Posty: 2060
Rejestracja: 16 sty 2008, 18:44

Nieprzeczytany post autor: green7 »

rabit pisze:Upss i tu sie grubo mylisz , sprawnosc elektrowni 35% w porywach do 60%(elektrocieplownie) + sprawnosc przesylu (dokladnie nie pamietam 90%) +sprawnosc ladowarek .
rabit pisze:green7 napisał:
Sprawność silnika spalinowego to jakieś 30-40%. Sprawność silnika elektrycznego - około 90%

Upss i tu sie grubo mylisz , sprawnosc elektrowni 35% w porywach do 60%(elektrocieplownie) + sprawnosc przesylu (dokladnie nie pamietam 90%) +sprawnosc ladowarek .
Nie nie mylę się. Dlatego napisałem dalej:
zakładając oczywiście wytwarzanie energii elektrycznej z sensownych źródeł
Dla mnie sensowne źródła to np. elektrownie atomowe. Albo jeszcze lepiej LENR.
Mam cichą nadzieję, że Defkalion naprawdę coś ma. I uda się to wprowadzić do sprzedaży. Mielibyśmy do czynienia z prawdziwą rewolucją .... pomarzyć fajnie ...
rabit pisze:A jakiej Twoim zdaniem mocy sa silniki w tym autku
Hehh wystarczającej. Tyle ile podają: 150 koni. Ale tu nie o moc chodzi a o moment obrotowy. Ampera ma 370 Nm. Tyle że dostępny zawsze. Nie zależy on od prędkości obrotowej tak jak to ma miejsce w silnikach spalinowych.
Dla porównania Opel Insignia (chyba podobny gabarytowo) , ma w najsilniejszym 260 konnym (V6 turbo) silniku moment obrotowy 350, oczywiście tylko w określonym zakresie obrotów.
Ostatnio zmieniony 10 mar 2012, 01:22 przez green7, łącznie zmieniany 1 raz.
Green
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
rabit
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 1139
Rejestracja: 02 gru 2011, 01:10

Nieprzeczytany post autor: rabit »

green7 pisze:Dla mnie sensowne źródła to np. elektrownie atomowe. Albo jeszcze lepiej LENR.
Mam cichą nadzieję, że Defkalion naprawdę coś ma. I uda się to wprowadzić do sprzedaży. Mielibyśmy do czynienia z prawdziwą rewolucją .... pomarzyć fajnie ...
Podaj prosze jakis link bo nie wiem o co chodzi .
Odnosnie tej energi potrzebnej do naladowania to juz znalazlem i chodzi o zasieg max 50 mil a w rzeczywistosci pewnie 30...
Ze mnie dupa nie trejder!!! :D

green7
Maniak
Maniak
Posty: 2060
Rejestracja: 16 sty 2008, 18:44

Nieprzeczytany post autor: green7 »

rabit pisze:
green7 pisze:Dla mnie sensowne źródła to np. elektrownie atomowe. Albo jeszcze lepiej LENR.
Mam cichą nadzieję, że Defkalion naprawdę coś ma. I uda się to wprowadzić do sprzedaży. Mielibyśmy do czynienia z prawdziwą rewolucją .... pomarzyć fajnie ...
Podaj prosze jakis link bo nie wiem o co chodzi .
Odnosnie tej energi potrzebnej do naladowania to juz znalazlem i chodzi o zasieg max 50 mil a w rzeczywistosci pewnie 30...
Było tu na forum ....
http://www.zimna-fuzja.pl/2011/10/28-pa ... nowej-ery/
http://www.zimna-fuzja.pl/2012/01/defka ... do-testow/
Green
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
rabit
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 1139
Rejestracja: 02 gru 2011, 01:10

Nieprzeczytany post autor: rabit »

green7 juz w sumie sam znalazlem , fakt pomazyc zawsze mozna . Jak sie uda to moze to bedzie dzialac http://en.wikipedia.org/wiki/Iter ale to minimum 50 lat niestety .

Dodano po 19 minutach:
green7 pisze:Hehh wystarczającej. Tyle ile podają: 150 koni. Ale tu nie o moc chodzi a o moment obrotowy. Ampera ma 370 Nm.
Tu cytat z wikipedii
Electric motor One 111 kW (149 hp): One 55 kW (74 hp) permanent magnet motor/generators
Sam do konca nie wiem jak to rozumiec ale wyglada na to ze akumulator wystarcza na 10/20 minut jazdy przy pelnej mocy , niezbyt rewelacyjnie ....

Z drugiej strony zastanawiam sie co bedzie za te 10/20 lat , czy bedziemy miec w ogole samochody ?
Ze mnie dupa nie trejder!!! :D

green7
Maniak
Maniak
Posty: 2060
Rejestracja: 16 sty 2008, 18:44

Nieprzeczytany post autor: green7 »

rabit pisze:Tu cytat z wikipedii
Electric motor One 111 kW (149 hp): One 55 kW (74 hp) permanent magnet motor/generators
Sam do konca nie wiem jak to rozumiec ale wyglada na to ze akumulator wystarcza na 10/20 minut jazdy przy pelnej mocy , niezbyt rewelacyjnie .
Dając gaz do dechy pewnie bateria szybko będzie mieć dość - ale to auto nie jest do długich wyścigów .... Według badań większość kierowców przejeżdża dziennie kilkadziesiąt km zwykle po mieście, często w korkach, a tylko okazyjnie robi dłuższe trasy.
I takie potrzeby auto ma zaspokajać - na dłuższe trasy ma silnik doładowujący baterie.
Choć oczywiście bateria to największy kłopot. Mój rower ma baterię około 300 Wh i 60km - 80km na niej robię. Choć oczywiście nie cały czas na pełnej mocy (nie ma takiej potrzeby). Dodatkowo Ampera na wzór mojego roweru :) odzyskuje energię podczas hamowania.

Apropo ponoć nasz polski Romet ma w tym roku w końcu zacząć sprzedawać swój samochód elektryczny. Typowo do jazdy miejskiej.
Green
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ