Kontrakt Futures a Forward

Miejsce, gdzie początkujący mogą zadawać nawet najbardziej dziwne pytania.
Niviti
Gaduła
Gaduła
Posty: 93
Rejestracja: 15 cze 2014, 13:16

Kontrakt Futures a Forward

Nieprzeczytany post autor: Niviti »

Witam, jestem nowy w temacie, dlatego mam pytanie czy ktoś mógłby mi wyjaśnić w prosty sposób czym różni się kontrakt Forward od Futures ? i czy pozycje jakie zawieramy podczas gry na Forex należą do tej kategorii ?

Awatar użytkownika
Grzegorz
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 55
Rejestracja: 14 gru 2004, 08:19

Re: Kontrakt Futures a Forward

Nieprzeczytany post autor: Grzegorz »

Futures jest unormowany szczegółowymi przepisami i ustandaryzowany. Forward nie jest. Nie jest również bezpośrednio w obrocie giełdowym, tylko występuje pomiędzy podmiotami. Z założenie fut jest bezpieczniejszy, niż fwd. Prościej się chyba nie da wyjaśnić.

W przypadku foreksu masz tzw. CFD, czyli na różnice kursowe i bezterminowe. To jeszcze inny rodzaj derywatów. Tak naprawdę to tylko Twoja umowa z brokerem i nigdzie to zlecenie nie idzie u takiego zwykłego.

Niviti
Gaduła
Gaduła
Posty: 93
Rejestracja: 15 cze 2014, 13:16

Re: Kontrakt Futures a Forward

Nieprzeczytany post autor: Niviti »

Dzięki za wyjaśnienie, teraz już rozumiem, po prostu nie mogłem tego ogarnąć z tych podręcznikowych formułek

Arturro
Gaduła
Gaduła
Posty: 308
Rejestracja: 26 lip 2010, 16:08

Re: Kontrakt Futures a Forward

Nieprzeczytany post autor: Arturro »

Może dla potomnych ja coś dorzucę :)

Forward - w 90% dochodzi do wymiany dóbr ( element bazowy np. waluta, surowce) pomiędzy firmami. Służy bardziej do zabezpieczenia się przeciwko wahaniom kursowym i potocznym zamrożeniu konkretnej ceny. Np. Dzisiaj miedź kosztuje 100 zł i na taką cenę wystawia się kontrakt i gdy cena skoczy np. do 120 zł to my ciągle mamy ją po 100 zł przy odbiorze.